הממשלה תקצה 10 מיליון ש' ליזמות של חיילים משוחררים ומילואימניקים

תוכנית חדשה מבקשת לשלב בין הצורך של חיילים.ות משוחררים.ות ומילואימניקים.ות להשתלב בהיי-טק הישראלי לבין הצורך של התעשייה והחברות לצמצם את המחסור בכוח אדם בענף

מילואימניקים (אילוסטרציה).

רשות החדשנות ומשרד הביטחון פותחים תוכנית בתקציב כולל של 10 מיליון שקלים, להכשרה ועידוד יזמות טכנולוגית בקרב משרתי המילואים וחיילים משוחררים. התוכנית מבקשת לשלב בין הצורך של חיילים.ות משוחררים.ות ומילואימניקים.ות להשתלב בהיי-טק הישראלי לבין הצורך של התעשייה והחברות לצמצם את המחסור בכוח אדם בענף.

הרשות, יחד עם האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, פרסמו היום (ג') קול קורא להגשת בקשות לתמיכה בתוכניות חדשות לפיתוח ההון האנושי בתעשיית ההיי-טק בישראל, לרבות בתחומים ספציפיים. המימון הממשלתי יעמוד על 50%-70% מתקציב כל אחת מהתוכניות שייבחרו, בהתאם להוראות ולנהלי המסלול.

התוכניות המוגשות יכולות לכלול, בין היתר: היכרות עם היבטים טכנולוגיים וכלכליים של עולם היזמות, וחשיפה למגמות טכנולוגיות עכשוויות ועתידיות, כגון בינה מלאכותית, אגרו-טק ושבבים; זיהוי אתגרים, צרכים והזדמנויות, היכרות עם מודלים עסקיים והיכרות עם עולם ההשקעות, קרנות הון-סיכון וגופי השקעה נוספים; מתודולוגיות לרעיונאות ולחשיבה יצירתית, ויכולת להציג תמונת עתיד וחזון ולרתום אחרים לדרך; מרחב התנסויות – התנסות מעשית בתהליך היזמות, הכולל מחקר וחשיבה רעיונית, תיקוף הרעיון (ולידציה) והבשלתו באמצעות כלל הכלים שנלמדו בתוכנית, התנסות בעבודת צוות והצגה סופית מול קהל; ואקסלרציה – ליווי של יזמים שכבר הקימו סטארט-אפים, תוך חשיפה לתכנים שיסייעו ליזם.ית בבניית המיזם, בין היתר בבניית התוכנית העסקית, חיבור למנטורים, גיוס לקוחות, תיקוף שוק, בניית MVP וגיוס הון.

גובה המענק: תוכנית שהתקציב המבוקש שלה הוא עד סכום כולל של מיליון שקלים – יינתן בגינה מענק בשיעור של 70% מהתקציב המאושר, בהתאם להחלטת ועדת המחקר. תוכנית שהתקציב המבוקש שלה עולה על סכום כולל של מיליון שקלים ומגיע עד לחמישה מיליון – יינתן בגינה מענק בשיעור של 50% מהתקציב המאושר, בהתאם להחלטת ועדת המחקר.

הבקשות יוגשו לתקופת ביצוע של עד שנה או שנתיים. רשות החדשנות מעודדת הגשת תוכניות שיכללו תוכן מקצועי נרחב, המתייחס לכלל המיומנויות הנדרשות לעובדים וליזמים בתעשייה עתירת הידע בישראל.

"המטרה: לרתום את יכולות הפיקוד והניהול של החיילים להיי-טק"

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, אמר כי "חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים נעמדו כאיש אחד להגן על מדינתנו מאז ה-7 באוקטובר. את יכולות הפיקוד והניהול שאותם הם היו צריכים להפגין, ואת היצירתיות שאותה הם היו צריכים להפעיל לצורך מילוי תפקידם אנחנו רוצים עתה לרתום לטובת ההיי-טק הישראלי. תוכנית ההכשרה והעידוד ליזמות משלבת בין צרכי התעשייה לפוטנציאל המצוין שקיים בקרב החיילים המשוחררים ואנשי המילואים. אנחנו רואים בתוכנית זו הזדמנות ייחודית לאפשר לאוכלוסייה חשובה זו להתחיל דרך חדשה, ובה בעת להפוך את היצירתיות והרעיונות של החיילים והמילואימניקים למציאות באמצעות הנבטת יוזמות וחברות סטארט-אפ חדשות, שיחזקו את האב החדשנות הישראלי".

איל הנס, ראש האגף ומנהל הקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, ציין כי "תוכנית זו מהווה מנוף חשוב לשילוב החיילים המשוחררים ואנשי המילואים זכאי האגף והקרן בשוק העבודה העכשווי, וזאת באמצעות מתן כלים חדשניים וידע ייחודי, בדגש על עולם התוכן של היזמות. התוכנית נבנתה מתוך רצון להוקיר את האוכלוסייה החשובה הזו, שמהווה חוד החנית של החברה הישראלית, ולפתוח עבור בניה ובנותיה חלון הזדמנויות יוצא דופן לאופקים חדשים."

הקול הקורא פתוח להגשת בקשות עד ל-15 בספטמבר בשעה 12:00.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים