שני סבבים ביום: קודו גייסה 40 מיליון דולר ואפונו – 15.5 מיליון

קודו מפתחת פלטפורמה מבוססת AI לכתיבת ובדיקת קוד, ולאפונו יש פתרון מבוסס AI לניהול הרשאות וגישות בענן

מייסדי קודו, איתמר פרידמן ודדי קרדו.

בדרך מקרה, דווקא ביום שבו מפורסם על האטה בקצב העלייה של הגיוסים של חברות ההיי-טק הישראליות, מתפרסמות שתי הודעות על סבבים בסכומים דו ספרתיים: קודו הודיעה היום (ב') כי גייסה 40 מיליון דולר ואפונו – 15.5 מיליון. החברה הראשונה מפתחת פלטפורמה מבוססת AI לכתיבת ובדיקת קוד, ולשנייה יש פתרון מבוסס AI לניהול הרשאות וגישות בענן.

סיבוב הגיוס של קודו הובל על ידי הקרנות סוסה ונצ'רס וסקוור פג, ובין המשתתפות בו ניתן למצוא את קרן TLV פרטנרס. החברה השיקה את הפלטפורמה שלה בתשלום לפני שלושה חודשים וכבר רושמת הכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של מעל מיליון דולר. בין הלקוחות שלה נמנות ווקמי, היי-בוב וברינג.

קודו הוקמה ב-2022 על ידי איתמר פרידמן, יוצא עליבאבא, המשמש מנכ"ל החברה, ומנהל המוצר הראשי – דדי קרדו, יוצא VMware. לחברה 40 עובדים בישראל, ארצות הברית ואירופה, והיא מגייסת עובדי פיתוח, מוצר ומגוון תפקידים נוספים, עם יכולות ורקעים שונים.

בקודו אומרים כי הם שמים דגש חזק על איכות ואמינות הקוד המפותח באמצעות הפלטפורמה של החברה. המערכת משלבת כלי AI בסביבות שבהן עובדים מפתחים אנושיים, כולל IDEs פופולריים, וכן פלטפורמות git ו-CLIs. היא מסייעת ביצירה חכמה של קוד, ביצוע בדיקות, ביקורות יסודיות ותיעוד, תוך מתן עדיפות לאיכות בכל שלבי הפיתוח. באמצעות טכנולוגית RAG, הפלטפורמה מייצרת קוד שמותאם לשיטות העבודה הספציפיות בכל ארגון.

פרידמן אמר כי "כשמפתחים עוברים לפיתוח קוד באמצעות בינה מלאכותית, ההצלחה לא תגיע ממעבר חד לכלים האוטומטיים. במקום זאת, יש לשלב באופן שקול ואחראי כלי בינה מלאכותית כדי לשפר את המומחיות האנושית, תוך התמקדות באיכות ובהתאמה, ולא רק במהירות. באמצעות בדיקות וסקירות מקיפות לכל אורך שלבי פיתוח התוכנה ניתן להסתמך על כלי AI כחלק בלתי נפרד מהצוות האנושי, ולהפחית באופן דרמטי את החשש מבאגים".

מייסדי אפונו, רום כרמל ואופיר שטיין.

מייסדי אפונו, רום כרמל ואופיר שטיין. צילום: עומר קפלן

ניהול הרשאות בטוח ומדויק

סבב הגיוס של אפונו הובל על ידי קרן New Era Capital Partners, ובין היתר, השתתפו בו המשקיעים הקיימים מירון קפיטל ובוסטר ונצ'רס. החברה מפתחת פתרון אבטחה לניהול הרשאות הגישה לאפליקציות ענן ולמסדי הנתונים של ארגונים. באפונו אומרים כי המוצר שלהם מאפשר לנהל את ההרשאות בצורה בטוחה, עומד בדרישות התאימות ואבטחת המידע של הלקוחות ומעניק לעובדים חוויה נוחה לשימוש. הגישה של אפונו היא דינמית ומבוססת על הרעיון של מתן הרשאות מדויקות לפי אופי הפעילות של כל עובד או אפליקציה בארגון, ורק לפרק הזמן הנדרש.

החברה הוקמה ב-2022 על ידי רום כרמל ואופיר שטיין, והפלטפורמה שלה נמצאת בשימוש של עשרות לקוחות בארצות הברית, כולל חברות פורצ'ן 500, וכן חברות טכנולוגיה וביטוח אירופיות וישראליות. על לקוחותיה ניתן למנות את HPE ואופן ווב. בשלושת הרבעונים האחרונים היא רשמה זינוק של 300% בהכנסות. אפונו מעסיקה 35 עובדים, וכספי ההשקעה ישמשו לגיוס עובדי פיתוח בישראל והרחבת צוותי השיווק והמכירות בארצות הברית.

לדברי כרמל, "אנחנו נמצאים בשיאו של שינוי משמעותי ביחס של ארגונים לניהול מרחב הזהות והגישה לנכסים הדיגיטליים, עם ביקוש גובר לפתרונות מקיפים ובטוחים, שעומדים בדרישות התאימות. זאת, על רקע סביבות הענן הדינמיות שבהן פועלות החברות. סיבוב הגיוס מאפשר לנו להמשיך במומנטום של הצמיחה המהירה של החברה ולספק פתרונות חדישים ללקוחותינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים