עוד דאטה סנטר בישראל: סרברז מקימה חוות שרתים בכפר סבא

החווה, שתיפתח עד סוף השנה, מיועדת לארגונים שנדרשים ל-AI ו-HPC בהיקפים גדולים, ומוקמת בהשקעה של 350 מיליון ש' ● היא מצטרפת למספר ההולך וגדל של דאטה סנטרים בארץ, ותציע ענן היברידי על גבי HPE GreenLake

ערן לב, שותף בקרדן גבע.

תחום הדאטה סנטרים רותח: סרברז, חברה בת של חברת יזמות הנדל"ן קרדן גבע, ורני צים מקימות בימים אלה חוות שרתים חדשה בכפר סבא. החווה צפויה להיפתח עד סוף השנה, בהשקעה של 350 מיליון שקלים, והיא מצטרפת לשורה של מרכזי מחשוב שנפתחו בישראל בשנים האחרונות, או נמצאים בבנייה בימים אלה – של בינת, מיקרוסופט, גוגל, AWS, בזק וחברות נוספות.

לקראת פתיחת המתקן, סרברז חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם HPE. במסגרת ההסכם, החברות יציעו בחווה החדשה קיבולת של 10 מגה-וואט וכן שירותי Co-Location (מיקום משותף) על גבי פלטפורמת GreenLake של HPE. יש לציין ש-HPE היא לא ספקית ענן ו-GreenLake הוא לא ענן ציבורי אלא היברידי, שמבוסס על ספקיות ענן אחרות – מיקרוסופט, שהיא השנייה בגודלה בשוק, וספקיות קטנות יותר – VMware ו-KVM.

שוק הדאטה סנטרים נמצא במגמת צמיחה, במיוחד על רקע המעבר המהיר לשירותי ענן, האימוץ ההולך וגובר של הבינה המלאכותית והצורך בתשתיות שעל בסיסן יאוחסן המידע שמבוסס על הטכנולוגיות האלה. לפי גרטנר, שוק מרכזי המחשוב צפוי לצמוח עד 2027 בקצב שנתי של 2.7%, ומספר הדאטה סנטרים ואתרי הקצה ברחבי העולם צפוי להגיע בשנה זו ל-3.6 מיליון. לפי אתר סטטיסטה, בעוד שבשנה שעברה עמדו ההכנסות משוק זה על 329.3 מיליארד דולר, השנה הן עתידות לעמוד על 344.03 מיליארד וב-2030 להגיע ל-438.63 מיליארד.

עוד שלוש חוות שרתים בשוהם

חוות השרתים של סרברז בכפר סבא תהיה תת קרקעית, ותתמקד בארגונים שנדרשים לבינה מלאכותית ומחשוב עתיר ביצועים בהיקפים גדולים – בין אם הם חברות מסחריות, גופי מחקר ואקדמיה או ארגונים ביטחוניים. החווה היא חלק מפרויקט כולל שקרדן גבע מקימה בכפר סבא, שכולל מלבדה גם מרכז מסחרי ומבנה לוגיסטי. יש לציין שהחברה מקימה בימים אלה שלוש חוות שרתים נוספות בשוהם, שצפויות להיפתח עד סוף 2025 – בקיבולת של 32 מגה-וואט.

לדברי ערן לב, שותף בקרדן גבע, "לחברות המתחרות אין קיבולת גבוהה ואין להן מספיק חשמל. אנחנו במדינה שבה ייצור החשמל וההולכה שלו מאתגרים, במיוחד על רקע האיומים הביטחוניים, ויש לנו שטחים שאנחנו מתכוונים להקים עליהם ב-5-10 השנים הקרובות תחנות השנאה פרטיות".

הוא אמר כי עובדת היותה של החווה תת קרקעית מגבירה את האבטחה הפיזית שלה, במיוחד מפני פגיעות טילים. "דאטה סנטרים תת קרקעיים זה דבר שהוא לא בדיוק לפי מה שקורה בעולם, אבל הוא מאובטח יותר וממוגן מטילים. בנוסף, יש לנו מעגלי אבטחה רחבים. לאחר ה-7 באוקטובר שינינו את כל תפיסת הביטחון שלנו והעלינו, במסגרת ניהול הסיכונים, את הסיכון למתקפה פיזית או למתקפת טילים על המתקן מ-10% ל-80%", ציין.

מה באשר לאבטחת הענן? ב-HPE אומרים כי ל-GreenLake יש את רמות האבטחה הגבוהות ביותר, והם בונים את רמת האבטחה של הלקוח הספציפי על פי ההסכם איתו. יש לציין שפלטפורמת GreenLake משתלבת בתוך הארגון, כך שהוא יכול לדאוג טוב יותר לאבטחת המידע שלו. מעבר לזה, יש ל-HPE גוף שירותי אבטחה.

ענת וינטר-קליין, מנכ"לית HPE ישראל, אמרה כי "מגמות השוק הישראלי מציגות צורך מובהק במערכות בעלות עוצמות גבוהות, זמינות מערכות עליונה והתאמה לתקני קיימות מחמירים במיוחד, בין אם לדאטה סנטרים ראשיים ובין אם לאתרי גיבוי ממוגנים. הפעלתGreenLake גם במרכזי הנתונים של סרברז מסייעת ללקוחות להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, לצד אופטימיזציה של עלויות ומשאבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים