מחקר: סגירת Megaupload עזרה לתעשיית הסרטים לצמוח

ההכנסות ממכירות סרטים במדינות בהן ניתן להוריד סרטים באופן דיגיטלי צמחו ב-7%-10% לאחר סגירת האתר של קים דוטקום – כך לפי מחקר חדש בארה"ב ● "הממצאים שלנו מראים, כי סגירת אתר פיראטי גדול כמו Megaupload יכול להגדיל את מכירות המדיה הדיגיטלית. אלו הן ראיות לכך שתעשיית הסרטים אכן נפגעת מפיראטיות", אמר ברט דנהר, אחד החוקרים

הסיפור מסתבך. Megaupload

סגירת אתר ההורדות Megaupload עזרה לתעשיית הסרטים לצמוח. כך, ההכנסות ממכירות סרטים במדינות בהן ניתן להוריד סרטים באופן דיגיטלי צמחו ב-7%-10% לאחר סגירת האתר של קים דוטקום, המיליונר מניו-זילנד – כך עולה ממחקר חדש בוצע באוניברסיטת קרנגי מלון, בקבוצת ה-IDEA (ר"ת של Initiative for Digital Entertainment Analytics), במסגרתו נותח מידע שהתקבל משני אולפני סרטים בהוליווד – שנותרו אנונימיים. נתון נוסף מצביע על כך שההכנסות מהשכרות הסרטים צמחו בשיעור שנע בין 4 ל-7%.

"הממצאים שלנו מראים, כי סגירת אתר פיראטי גדול כמו Megaupload יכול להגדיל את מכירות המדיה הדיגיטלית. אלו הן ראיות לכך שתעשיית הסרטים אכן נפגעת מפיראטיות", אמר ברט דנהר, אחד החוקרים. "מבחינה מספרית, המחקר אומר כי סגירת האתר הובילה לעלייה של בין 15-10 אלף רכישות סרטים בשבוע, ובין 24-14 אלף השכרות סרטים בשבוע".

המחקר עקב במשך זמן מה אחר מספר המשתמשים של האתר ב-12 מדינות, זאת על ידי שימוש בהערכות של Google AdWords. נתוני המכירות וההשכרות שהתקבלו מהאולפנים ניתנו רק עבור הורדות דיגיטליות, זאת מכיוון שנתוני המכירות של העותקים הפיזיים "פחות אמינים". העלייה בהכנסות נמדדה בהתאם להערכה של מחיר ממוצע של 15 דולרים לרכישה, ו-4.50 דולרים להשכרה.

עם זאת, החוקרים הודו כי נתוני המכירות שלהם היו מוגבלים לתקופה של 18 שבועות לאחר הסרת האתר. הם לא יכלו לספק הוכחות חותכות לכך שהעלייה במכירות הייתה קבועה, או שהיה מדובר בקפיצה זמנית שנמשכה עד שהמשתמשים מצאו דרך נוספת להוריד תוכן פיראטי.

בהתאחדות האמריקנית של יצרני הסרטים (MPAA) מיהרו קפצו על העגלה. "פעולות כמו אלו שבוצעו נגד Megaupload לא יפתרו בעצמן את בעיית הפיראטיות, אבל הן מהוות טקטיקה חשובה שעוזרת לחזק שדה משחק בו שירותיים חוקיים יכולים לשגשג", אמרה קייט בדינגפילד, דוברת ב-MPAA. "כך, נאפשר ליוצרי סרטים להפיץ את היצירות שלהם בדרכים חדשות יותר בכל יום שעובר".

החוקרים מסרו שהמחקר בוצע ללא התערבות של MPAA. עוד טענו כי לאולפנים שמסרו את נתוני המכירות וההשכרות לא הייתה כל מעורבות מערכתית. ואולם, יש לציין שגוף המחקר עצמו, IDEA, נוצר לפני כשנה באמצעות גיוס כסף מהתאחדות יצרני הסרטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים