גוגל: זיהוי הדיבור והשפה הטבעית הם אתגרי החיפוש הגדולים ביותר

אמיט סינגל, סגן נשיא בכיר לחיפוש בגוגל, אמר כי "אף אחת מהבעיות אלה עדיין לא נפתרה", והסביר את שאיפתה של ענקית האינטרנט - יצירת פלטפורמה שמציגה תוצאות חיפוש ללא תלות בצורה שבה מזינים את השאילתה, ואפילו אם לא מזינים אותה כלל ● "אנו מתכננים חיפוש לכל מקום", אמר סינגל, "הטכנולוגיה אמורה להימצא ברקע ולספק את המידע הרלוונטי בזמן שמבצעים כל פעולה"

גוגל (Google) שואפת להרחיב את היכולת של מנוע החיפוש להשיב על שאלות קשות לפי מידע הקשרי, אך לא מעט מכשולים עדיין ממתינים בדרך – כך אמר אמיט סינגל, סגן נשיא בכיר לחיפוש בגוגל, בוועידת South by Southwest Interactive שנערכה בסוף השבוע באוסטין, טקסס.

לדברי סגן הנשיא, תכונת Knowledge Graph, שמציבה את השאילתות של המשתמשים בהקשר המתאים על מנת להציג תוצאות מותאמות אישית, וכן הבנת דיבור, שפה טבעית ושיחה, הם האתגרים הטכנולוגיים הגדולים ביותר שעמם מתמודדים כיום עובדי ענקית החיפוש. "אף אחת מהבעיות אלה עדיין לא נפתרה", אמר סינגל אתמול (א'), במהלך מפגש של שאלות ותשובות שנערך במסגרת הוועידה.

בחברה מבקשים למצוא פתרונות לבעיות אלה במסגרת השאיפה ליצור פלטפורמה שמציגה תוצאות חיפוש ללא תלות בצורה שבה מזינים את השאילתה, ואפילו אם לא מזינים אותה כלל. זאת, משום שכיום מזינים שאילתות בצורות רבות – בקול, במגע או בטקסט, ולעתים קרובות, התנאים שבהם נמצאים מכתיבים את האופן שבו מוזנת השאילתה, כך על פי סינגל.

סינגל הסביר, כי טלפונים סלולריים, למשל, מציעים ממשק אידיאלי לחיפוש קולי – אך כאשר מאזינים להרצאה, חיפוש קולי אינו השיטה המתאימה ביותר להזנת שאילתה. שיקולים אלה עמדו בבסיס הפיתוח של יישום Google Now, שמציג מידע אישי רלוונטי להקשר במכשירי אנדרואיד (Android) אפילו מבלי שמבקשים אותו, או משקפי גוגל (Google Glass), שמציגים מידע בזמן אמת במהלך היום. "אנו מתכננים חיפוש לכל מקום", אמר סינגל, "הטכנולוגיה אמורה להימצא ברקע ולספק את המידע הרלוונטי בזמן שמבצעים כל פעולה".

אירועים קרובים