תכונה חדשה בכרום מאפשרת להאזין לדפים באינטרנט

מדובר בתכונה שגוגל משיקה באופן מתגלגל ● לפי דף התמיכה של החברה, התכונה החדשה לא אמורה להיות זמינה בעברית, אבל בדיקה שלנו העלתה אחרת

שומעים.ות?

משתמשי הדפדפן כרום של גוגל, בגרסת האנדרואיד שלו, יכולים כעת להאזין לדפים ברשת, במקום לקרוא אותם. אמנם, גם בלי גוגל, כבר ניתן לעשות זאת באתרים שונים (כולל אתר אנשים ומחשבים), שהטמיעו תוכנה מתאימה, אבל כאן מדובר בתכונה "רשמית" של החברה. גוגל משיקה אותה באופן מתגלגל, ואם היא כבר זמינה עבורכם, היא ממוקמת בתפריט הראשי של הדפדפן, מתחת לאפשרות לתרגם את האתר לשפה אחרת.

התכונה החדשה.

התכונה החדשה. צילום: לכידת מסך

לפי דף התמיכה של גוגל, התכונה החדשה, שנקראת "האזנה לדף זה", לא אמורה להיות זמינה בעברית, אלא רק בשפות העיקריות, אבל בדיקה שערכה מערכת אנשים ומחשבים העלתה שהיא דווקא מדברת עברית טוב באופן יחסי. למה רק באופן יחסי? כי יש לא מעט בעיות הגיה, כמו גם קצת אי הבנה.

כך או כך, לחיצה על האפשרות הזו בעמוד האינטרנט שרוצים שהמערכת תקריא פותחת חלונית קטנה בתחתית העמוד, שמראה שתהליך ההכנה בעיצומו. לאחר זמן לא ארוך מדי, שבהחלט קשור לכמות התוכן בדף, ההקראה מתחילה, כשכברירת מחדל, המערכת מדגישה את המילים/משפטים שמוקראים למשתמש, לפי הסדר. ניתן להשהות את ההקראה וניתן גם לבטל אותה – באותה החלונית.

לחיצה נוספת, בתוך החלונית, פותחת חלונית גדולה יותר, שמאפשרת בנוסף לנוע על ציר הזמן של כל ההקראה, קדימה ואחורה, כשאותו ציר זמן מראה כמה זמן תיקח ההקראה של כל הדף. כמו כן, אפשר לשנות את הקול שבו המערכת משתמשת, לבחור האם כן או לא להציג את ההדגשות, ולהגביר או להנמיך את מהירות ההקראה, כאשר הטווח נע בין חצי ממהירות רגילה ועד פי ארבעה יותר מהר.

האפשרות מופיעה רק בדפים שבהם התכונה החדשה יכולה לעבוד. למשל, אם תופיע פרסומת על דף מלא, התכונה לא תוצג בתפריט. אם היא עדיין לא זמינה בכרום לאנדרואיד שלכם גם אחרי עדכון של האפליקציה, כנסו לדף הפרטים של הדפדפן, מחקו את הנתונים של האפליקציה והפעילו אותו מחדש. זה אמור לעזור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים