גוגל מבטלת את התוכנית למניעת מעקב באמצעות קוקיז

המשמעות של הצעד הזה היא שהמשתמשים יצטרכו לדאוג לכך בעצמם ● ההחלטה שנויה במחלוקת: המפרסמים אמנם שמחים, אבל כבר רואים ניצנים של דאגה מהרגולציה

העוגיות ימשיכו לעקוב אחרי משתמשי כרום.

גוגל, בצעד שכבר מעורר מחלוקת, מבטלת את ההחלטה שלה להפעיל את התוכנית למניעה אוטומטית של מעקב באמצעות עוגיות, קוקיז, מצד שלישי. החלטה זו אומרת, לשמחתם של הרבה מאוד מפרסמים וגורמים אחרים, שמשתמשי הדפדפן הפופולרי ביותר עלי אדמות, כרום, יצטרכו לדאוג בעצמם למניעת התופעה הזו, שבה מפרסמים, כמו גם גוגל עצמה, יכולים לעקוב אחרי הרגלי הגלישה שלהם באינטרנט.

אף על פי שדפדפנים אחרים בשוק, כמו ספארי של אפל ופיירפוקס של מוזילה, כבר מונעים מעקב של עוגיות מצד שלישי כברירת מחדל, בגוגל החליטו, כאמור, לבטל את התוכנית. זאת, על אף שהיא הקדישה לה כמה שנים של בדיקות, מבחנים ומשאים ומתנים מול רגולטורים שונים במדינות שונות, ודחתה את השקת התוכנית מספר פעמים.

גוגל התכוונה להשתמש לצורך המניעה האוטומטית של המעקב בתקן חדש, שמכונה Privacy Sandbox, שמסייע לשמור על הפרטיות של המשתמשים, ועם זאת לאפשר למפרסמים אצלה להגיע לקהלי היעד שלהם. אולם, בעוד שבהתחלה נדמה היה שהתוכנית עובדת, עם התאוששות של 97% משוק המודעות שלה, לפי הבדיקות של החברה, בגל השני המספר ירד לרמה של 55%.

בנוסף, גופי פרטיות טענו שהתוכנית החדשה להחלפת הקוקיז בכרום תעניק אפילו יותר כוח לגוגל לשלוט בנתונים של המשתמשים בדפדפן.

"בגלל כל הדברים הללו החלטנו להציע גישה מעודכנת, שמעניקה משקל גדול יותר לבחירת המשתמש. במקום להוציא משימוש קבצי עוגיות של צד שלישי, אנחנו מציגים חוויה חדשה בכרום, גישה שמאפשרת לאנשים לבצע בחירה מושכלת לגבי הגלישה שלהם באינטרנט, והם יוכלו להתאים את הבחירה הזו בכל עת. אנחנו דנים בנתיב החדש הזה עם הרגולטורים, וניצור קשר עם התעשייה תוך כדי הפרסום של זה", כתב בבלוג הרשמי של גוגל אנתוני שאבז, סגן נשיא לענייני פרטיות בחברה.

ההחלטה של גוגל כבר הצליחה למשוך את תשומת הלב של CAS, רגולטור התחרותיות הבריטי, שבהודעה רשמית ב-X מסר כי "אנחנו בוחנים את ההשפעה של ההכרזה הזו ומקבלים חוות דעת עד ה-12 באוגוסט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים