אאוטבריין הישראלית קונה את Teads במיליארד דולר

הנרכשת קונה ומוכרת פרסומות ב-וידיאו בתוך כתבות באינטרנט, והיא נמצאת בבעלות תאגיד אלטיס של פטריק דרהי, שהוא גם הבעלים של הוט ורשת ערוצי החדשות הישראלית i24 News

רוכשת. אאוטבריין

מיזוג בעולם הפרסום באינטרנט: אאוטבריין הישראלית הודיעה היום (ה') כי היא רוכשת את Teads, שהיא חלק מתאגיד אלטיס של פטריק דרהי, תמורת מיליארד דולר. 725 מיליון דולר ישולמו במזומן, 25 מיליון בתשלום עתידי, והיתר ישולם במניות, וכן במניות שניתנות להמרה. אאוטבריין תממן את העסקה, במידה רבה, מאשראי בהיקף ניכר שהיא לקחה מבנקים כגון גולדמן זאקס וג'פריס.

דרהי, שהוא הבעלים של כמה חברות, בהן הוט ורשת ערוצי החדשות i24 News בישראל, יחזיק ב-40% ממניות החברה הממוזגת.

העסקים של אאוטבריין ו-Teads משלימים את זה: הרוכשת פועלת מציעה לגולשים באתרי אינטרנט פיד ובו תכנים אורגניים לצד תכנים ממומנים, והנרכשת מתמחה בקניית ובמכירת פרסומות ב-וידיאו בתוך כתבות באינטרנט. Teads הוקמה ב-2011 ונרכשה על ידי אלטיס שש שנים לאחר מכן, ב-2017.

מנכ"ל החברה הממוזגת צפוי להיות דיוויד קוסטמן, שמשמש כיום כמנכ"ל אאוטבריין. העסקה כבר אושרה על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות וצפויה להיסגר סופית ברבעון הראשון של השנה הבאה, בכפוף לתנאי הסגירה ולאישורים הנדרשים.

מאחר שהעסקים של הרוכשת והנרכשת משלימים זה את זה, 1,200 העובדים של Teads צפויים להישאר בחברה. יצוין ש-Teads היא חברה רווחית יותר מאאוטבריין, שמעסיקה 1,000 עובדים.

"אנחנו מביאים ביצועים, והם מביאים מותגים ו-וידיאו"

קוסטמן אמר ש-"מדובר במיזוג בין שתי חברות בגודל דומה. אנחנו מביאים ביצועים, והם מביאים מותגים ו-וידיאו, ששתיהן קטגוריות יצירתיות. השילוב של שתי החברות עם פתרונות למיתוג ב-וידיאו הוא הצעה בעלת ערך רב".

יש לציין שאאוטבריין רכשה כמה חברות במהלך שנות הפעילות שלה, אבל ידועה בהקשר זה בעיקר עקב עסקה שלא יצאה לפועל – המיזוג בינה לבין טאבולה של אדם סינגולדה. אאוטבריין הודיעה על העסקה בספטמבר 2019, אולם שנה לאחר מכן פורסם כי היא עלתה על שרטון ובסופו של דבר, אחד המיזוגים הגדולים ביותר בהיי-טק הישראלי לא יתממש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים