גוגל הסירה מהיומן את חודש הגאווה ויום השואה הבינ"ל
כבר לא ניתן למצוא ביומן של גוגל את האירועים הללו, כמו גם את החודשים שמציינים את ההיסטוריה של השחורים והנשים ● לפי ההערכות, גוגל עשתה את זה עקב עליית ממשל טראמפ, אולם לחברה יש סיבה אחרת

גוגל, אחת החברות הבולטות בשנים האחרונות בתחום הגיוון וההכללה, ממשיכה במסע הנסיגה שלה – כדי להתקרב לממשל טראמפ. היום (ג') הורידה החברה מהיומן שלה את יום השואה הבינלאומי, חודש הגאווה, חודש ההיסטוריה השחורה, חודש ההיסטוריה של הנשים וחודש המורשת ההיספנית.
חודש ההיסטוריה השחורה (Black History Month), חודש ההיסטוריה של הנשים וחודש הגאווה מצוינים בכל שנה בחודשים פברואר, מרץ ויוני, בהתאמה, וכל אחד מהם נועד על מנת לציין את המאבק לזכויות של אותו ציבור, לחגוג את ההישגים שהושגו ולהיאבק למען הגברת השוויון. יום השואה הבינלאומי, שמצוין בכל שנה ב-27 בינואר, יום שחרור אושוויץ, נועד להזכיר לעולם את זכר השואה, על מנת להבטיח ש-"לעולם לא עוד". אלא שגוגל החליטה לוותר על הציון שלהם במהדורת 2025 של היומן, ולציין בו מעתה רק חגים וימים לאומיים.
ההערכה הרווחת היא שהחברה עשתה זאת כדי להתקרב עוד יותר לממשל של הנשיא האמריקני החדש, דונלד טראמפ, שזכויות אדם הן לא בדיוק נר לרגליו, ושביצע כמה פעולות משמעותיות נגד טרנסג'נדרים בשבועות הראשונים שלו בתפקיד. עם זאת, דובר מטעם החברה טען בראיון ל-CNBC כי השינויים האלה "נמצאים בעבודה כבר כמה חודשים" – כלומר, מלפני שטראמפ נבחר – וכי הצעד נעשה כי "קיבלנו פידבקים שאירועים של קהילות ומדינות אחרות חסרים ביומן, ולהעלות מאות אירועים ליומן באופן ידני זה לא ישים".
גוגל תקרא למפרץ מקסיקו "מפרץ אמריקה" – חוץ מבמקסיקו
זהו לא הצעד אחורה הראשון של גוגל: מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן היא החליטה לצמצם חלק מתוכניות הגיוון שלה ולא להציב עוד יעדים בתחום ה-DEI (גיוון, שוויון והכללה). לטענתה, הסיבה לכך היא צו של טראמפ בנושא – אלא שבעוד שאמנם, אחת ממטרות הצו הזה היא לעודד חברות לבטל את התוכניות הללו, הוא חל רק על הממשל הפדרלי. כמו כן, בעקבות ההחלטה של טראמפ לקרוא למפרץ מקסיקו שבאוקיינוס האטלנטי "מפרץ אמריקה", החברה החליטה שבארצות הברית הוא אמנם ייקרא "מפרץ אמריקה", אבל במקסיקו הוא יישאר "מפרץ מקסיקו" ובשאר העולם הוא ייקרא "מפרץ מקסיקו (מפרץ אמריקה)".
הצעדים הללו של גוגל הם חלק מנסיגה "מרהיבה" של ענקיות ביג טק מתוכניות הגיוון וההכללה, והתאמה לממשל החדש. גם מטא, אמזון וחברות אחרות ביצעו שינויים כאלה – חלקן עוד לפני השבעתו של טראמפ.
גולשים הביעו במהלך היום את התרעומת שלהם מהמהלך ברשתות החברתיות. אחד מהם כתב כי "אני לא יכול למצוא דרך להביע את הכעס שלי על השינויים שגוגל עשתה ל-Google Calendar ול-Google Maps. זה פשוט מגוחך".
לעומת זאת, היו גולשים שהביעו תמיכה במהלך: "אתם מתרגשים מזה ש-Google Maps שינתה את השם ל-'מפרץ אמריקה'. אני מתרגש מזה ש-Google Calendar נפטרה מחודש הגאווה", ציין אחד מהם.
תגובות
(0)