הושק האתר Gov-Net, שיכלול מידע אודות התנהגות נכונה ברשת

האתר, שנועד להגביר את המודעות לסכנות שאורבות ברשת למבוגרים ולילדים, יכלול מידע בנוגע להגנה על המחשב האישי מפני וירוסים ותוכנות זדוניות, צרכנות נבונה ועוד ● כרמלה אבנר, הממונה על מטה התיקשוב: "אבטחת מידע אינה מלחמה, אלא חלק מאורח חיים"

"פרשת ההאקר הסעודי הראתה, כי עסקים ואזרחים אינם נותנים את דעתם לסכנות השימוש ברשת האינטרנט", כך אמר עו"ד יורם הכהן, יו"ר הרשות למשפט וטכנולוגיה (רמו"ט) במשרד המשפטים, במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (א') בירושלים לרגל השקת את האתר Gov-Net – "חיים חכם ברשת". האתר הושק בשיתוף פעולה עם ממשל זמין, משרד ראש הממשלה – המטה הקיברנטי, המשרד לביטחון פנים, איגוד האינטרנט ורמו"ט.

האתר ירכז בתוכו מידע אודות התנהגות נכונה ברשת, ונועד להגביר את המודעות לסכנות שאורבות ברשת למבוגרים ולילדים. כמו כן, יספק האתר מידע בנוגע להגנה על המחשב האישי מפני וירוסים ותוכנות זדוניות, צרכנות נבונה ועוד. לדברי עו"ד הכהן, הקמת האתר היא "חלק ממהלך רגולטורי משולב, הכולל עדכון חקיקה ותקנות אבטחת מידע במגזר העסקי והממשלתי, חינוך והעלאת מודעות בקרב האזרחים".

כרמלה אבנר, הממונה על מטה התיקשוב, אמרה כי המטה שהיא עומדת בראשו ראה לנכון להביא אל הציבור מידע הסברתי, עדכני ומהימן לגבי אספקטים שונים הנוגעים למהלך חיינו בעולם הדיגיטלי. לדבריה, "תחום הסייבר הפך לחלק בלתי נפרד מאורח חיינו. הוא טומן בחובו יתרונות רבים, אך גם סכנות. מטרתנו אינה למנוע שימוש ברשת, אלא להפוך שימוש זה למודע, מושכל ונכון. אבטחת מידע איננה מלחמה, אלא אורח חיים נכון". היא הוסיפה, כי המטה ימשיך בהרחבת הפעילות לחינוך "האזרח הדיגיטלי" במדינת ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים