חבילת השכר של מריסה מאייר, מנכ"ל יאהו!, תסתכם ב-70 מיליון דולרים

המנכ"ל הנכנסת, שחוללה הפתעה עם מעברה מגוגל ליאהו! בשבוע שעבר, תזכה למשכורת שנתית של מיליון דולרים לצד שני מיליון נוספים כבונוס שנתי, וכן 42 מיליון נוספים כאופציות ומענקים אחרים ● בנוסף, תקבל מאייר גם 14 מיליון דולרים בשל הסיכוי שלא תקבל את מלוא הזכויות אותן צברה בגוגל ● מיאהו! נמסר, כי הסכום הכולל אותו תשתכר מאייר עשוי לעמוד על עד 100 מיליון דולרים לחמש שנים

חבילת השכר הכוללת של מריסה מאייר, מנכ"ל יאהו! (Yahoo!) הנכנסת, תסתכם ב-70 מיליון דולרים, כך על פי מסמכים שהוגשו לרשות לניירות ערך בארה"ב, ה-SEC.

בשבוע שעבר חוללה מאייר הפתעה בעולם ה-IT, עת נמסרה ההודעה, כי הבכירה בגוגל (Google) ומראשונות העובדים – עוברת להוביל את ענקית החיפוש המתחרה. על פי המסמכים, שכרה הכולל של מאייר יגיע ליותר מ-70 מיליון דולרים – בשכר, בונוסים, מניות מוגבלות ומניות באופציות למשך תקופה של חמש שנים.

מאייר תקבל משכורת שנתית של מיליון דולרים, לצד שני מיליון כבונוס שנתי, וכן 42 מיליון דולרים אופציות ומענקים אחרים. בנוסף, תקבל מאייר גם 14 מיליון דולרים בשל הסיכוי שלא תקבל את מלוא הזכויות אותן צברה בגוגל. מיאהו! נמסר, כי הסכום הכולל אותו תשתכר מאייר עשוי לעמוד על עד 100 מיליון דולרים לחמש שנים.

כבר כיום שווייה של מאייר, האשה הראשונה שעבדה בגוגל, עומד על 300 מיליון דולרים. מאייר בת ה-37 החליפה את סקוט תומפסון, שהתפטר. אנליסטים העריכו, כי הבחירה במאייר כמנכ"לית יאהו! היא עדות לכיוון בו תלך חברת האינטרנט הוותיקה – מיקוד בטכנולוגיית אינטרנט ופחות מיקוד בתוכן מקוון.

במאי השנה התפטר תומפסון מתפקידו כמנכ"ל לאחר פחות משישה חודשים בתפקיד, לאחר שנחשף כי בניגוד לדיווח של קורות החיים שלו ל-SEC, אין לו תואר במדעי המחשב. תומפסון החליף את קרול ברץ בתפקיד המנכ"ל, שבעצמה פוטרה בטלפון, בשידור חי בטלוויזיה, בספטמבר האחרון. חבילת השכר הכוללת של תומפסון הייתה נמוכה מזו של מאייר, ועמדה על 27 מיליון דולרים.

מאייר, שנמצאת בהריון מתקדם וצפויה ללדת באוקטובר, טיפלה שנים רבות בעיצוב ובשימושיות של מוצרי גוגל – מנוע החיפוש, שירות ג'י-מייל (Gmail), יו-טיוב (YouTube) וגוגל ניוז (Google News). היא בעלת תואר ראשון ושני בהצטיינות במדעי המחשב מאוניברסיטת סטנפורד. בשבוע שעבר מאייר לא השתתפה בשיחה עם האנליסטים והעיתונאים, במהלכו פרסמה יאהו! את תוצאותיה הכספיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים