דו"ח: פיירפוקס עקף את כרום ודורג במקום השני בשוק בחודש יולי

הדפדפן של מוזילה עלה לנתח שוק של 20.16% בין הדפדפנים למחשבים נייחים, והתברג בין כרום (18.88%) לאקספלורר שמוביל עם כ-54% - כך על פי נתונים שפירסמה NetMarketShare ● ספארי ממשיך להוביל בשוק הטלפונים והטאבלטים עם 66.22% נתח שוק, המהווים גם שיא חדש

עוד גרסה על המדפים. פיירפוקס

לאחר היחלשות ארוכה, חוזר פיירפוקס (Firefox) ומתייצב כדפדפן השני לאחר אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) בשוק הדפדפנים למחשבים הנייחים, נכון לחודש יולי – כך על פי נתונים של NetMarketShare. כך, התקדם הדפדפן של מוזילה (Mozilla) על חשבונם של אקספלורר וכרום (Chrome) של גוגל (Google).

אינטרנט אקספלורר ירד מ-54.02% לנתח שוק של 53.93%, וכך גם כרום, שרשם ירידה מ-19.08% ל-18.88%. לעומתם, פיירפוקס המשיך את ההתאוששות מנקודת השפל במאי, אז הגיע לפחות מ-20% מהשוק, לאחר ירידות כמעט לאורך כל השנה, ועלה מ-20.06% ל-20.16% ביולי. דפדפן אחר שהגדיל את נתח השוק שלו הוא ספארי (Safari) של אפל (Apple), שעלה ל-4.93% ביולי – שיפור של שתי עשיריות, דווקא לאחר שאפל הכריזה שהיא מפסיקה את המשך הפיתוח שלו לסביבה הנייחת.

בשוק הטלפונים והטאבלטים ממשיך ספארי להוביל. זאת, בזכות המכירות המצוינות של ה-iPad וה-iPhone. נתח השוק שלו עומד על 66.22% נכון לחודש יולי – עלייה של 0.45% מהחודש שעבר, ואף שיא חדש. גם דפדפן ברירת המחדל של הטלפונים המבוססים על אנדרואיד (Android) רשם עלייה מ-19.17% ל-19.41% נתח שוק.

שני דפדפני ברירת המחדל של מערכות ההפעלה הללו עלו על חשבון הדפדפן של אופרה (Opera), שאיבד בשנה האחרונה חצי מנתח השוק שלו, וירד לראשונה אחרי שנים רבות אל מתחת לקו 10%. כך, הוא צנח בחודש יולי ב-1.2%, וירד ל-9.32% נתח שוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים