המשקיע איינהורן משך את התביעה שהגיש כנגד אפל

מנהל הקרן Greenlight Capital הגיש תביעה כנגד ענקית הטכנולוגיה בדרישה לאסור על החברה למנוע הצבעה נפרדת על הנפקה של מניות בכורה, במסגרת האסיפה הכללית של בעלי המניות, אולם חזר בו מהחלטתו ואף ביקש למחוק את התביעה

Greenlight Capital, הקרן השייכת למנהל קרנות הגידור דייוויד איינהורן, משכה את התביעה שהגישה כנגד אפל (Apple), לאחר שבית המשפט קיבל בשבוע שעבר את הדרישה לאסור על אפל לקדם את התוכנית השנויה במחלוקת, לכרוך מספר נושאים בהצבעה אחת של בעלי המניות. השופט ריצ'רד סליבן, שקיבל את הדרישה של איינהורן, נעתר ביום ו' האחרון גם לבקשה למחוק את התביעה.

איינהורן, חובב ידוע של מוצרי אפל שעשה את כספו ממכירה בחסר (short-seller), הדהים את וול סטריט בחודש שעבר כאשר הגיש תביעה כנגד אפל בדרישה לאסור על החברה למנוע הצבעה נפרדת על הנפקה של מניות בכורה, במסגרת האסיפה הכללית הקרובה. לטענתו, החברה עוברת על הכללים של הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), בכך שהיא "כורכת" מספר נושאים שאינם קשורים זה לזה ומעמידה אותם להצבעה משותפת של בעלי המניות. באפל טוענים, כי שלילת היכולת של מועצת המנהלים להנפיק מניות בכורה על פי שיקול דעתה הבלעדי, מחמירה יתר על המידה את הפיקוח – ותחייב אותה לקבל אישור מבעלי המניות על כל הנפקה עתידית.

מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה, טים קוק, דחה באסיפה הכללית של בעלי המניות את הטענות של איינהורן. הוא ציין, כי במועצת המנהלים של החברה מנהלים "דיונים פעילים ביותר" על האופן שבו יכולה החברה לחלוק עם המשקיעים שיעורים גדולים יותר מהמזומנים שבקופתה, בהיקף כולל של 137 מיליארד דולרים. סכום זה, לשם המחשה, גדול יותר מהתל"ג של הונגריה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים