תוצאות טובות לאמזון; בזוס מתכוון למכור עד 50 מיליון מניות השנה
הקונים רכשו עוד ועוד בחגים של סוף השנה, ויחד עם מגזר הענן הצומח הביאו לעלייה רבעונית של 14% בהכנסות ולקפיצה של פי 38 (!) ברווח
אמזון סיימה את הרבעון האחרון של 2023 ואת השנה כולה עם תוצאות טובות, ששלחו את המניה שלה למעלה, עם גידול של כמעט 8% במסחר ביום ו'. ג'ף בזוס, מייסד החברה, מתכוון למכור ב-2024 עד 50 מיליון מניות שלה – כך לפי מסמך שהיא הגישה בסוף השבוע לסוכנות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC. אם הוא יממש את מלוא המניות הללו, זה עשוי להכניס לקופתו סכום של 8.6 מיליארד דולר.
ולתוצאות: אמזון סיימה את 2023 עם עלייה של 7.7% בהוצאות ל-537.9 מיליארד דולר; גידול של 11.9% בהכנסות ל-574.8 מיליארד; זינוק של פי שלושה ברווח התפעולי ל-36.9 מיליארד; ומעבר מהפסד נקי של 2.7 מיליארד דולר ב-2022 לרווח נקי של 30.4 מיליארד בשנה המדווחת.
במהלך הרבעון, הרווח הנקי קפץ פי 38.2 (!) ל-10.6 מיליארד דולר והרווח הנקי למניה – פי 34.3 ל-1.03 דולר. ההוצאות רשמו עלייה של 7% ל-156.8 מיליארד דולר וההכנסות גדלו ב-14% בהכנסות ל-170 מיליארד. מתוך זה, מכירות המוצרים גדלו ב-8.8% ל-76.7 מיליארד דולר ומכירות השירותים – ב-18.5% ל-93.3 מיליארד. ההכנסות של AWS, שמהוות חלק ממכירות השירותים, עמדו על 24.2 מיליארד דולר – גידול של 13% משנה לשנה.
עוד בנתונים: ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של 13.9% ל-92.6 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-21.8% ל-77.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 45.55%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-5.5% ל-64.2 מיליארד דולר והרווח קפץ פי 4.82 ל-13.2 מיליארד.
אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון, הצביע על כך ש-"הרבעון הרביעי של השנה, רבעון החגים, היה חזק, ואפשר לנו לסיים את כל 2023 עם רווחיות משופרת".
תגובות
(0)