תוצאות טובות לאמזון; בזוס מתכוון למכור עד 50 מיליון מניות השנה

הקונים רכשו עוד ועוד בחגים של סוף השנה, ויחד עם מגזר הענן הצומח הביאו לעלייה רבעונית של 14% בהכנסות ולקפיצה של פי 38 (!) ברווח

בהחלט יכול לחייך. ג'ף בזוס.

אמזון סיימה את הרבעון האחרון של 2023 ואת השנה כולה עם תוצאות טובות, ששלחו את המניה שלה למעלה, עם גידול של כמעט 8% במסחר ביום ו'. ג'ף בזוס, מייסד החברה, מתכוון למכור ב-2024 עד 50 מיליון מניות שלה – כך לפי מסמך שהיא הגישה בסוף השבוע לסוכנות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC. אם הוא יממש את מלוא המניות הללו, זה עשוי להכניס לקופתו סכום של 8.6 מיליארד דולר.

ולתוצאות: אמזון סיימה את 2023 עם עלייה של 7.7% בהוצאות ל-537.9 מיליארד דולר; גידול של 11.9% בהכנסות ל-574.8 מיליארד; זינוק של פי שלושה ברווח התפעולי ל-36.9 מיליארד; ומעבר מהפסד נקי של 2.7 מיליארד דולר ב-2022 לרווח נקי של 30.4 מיליארד בשנה המדווחת.

במהלך הרבעון, הרווח הנקי קפץ פי 38.2 (!) ל-10.6 מיליארד דולר והרווח הנקי למניה – פי 34.3 ל-1.03 דולר. ההוצאות רשמו עלייה של 7% ל-156.8 מיליארד דולר וההכנסות גדלו ב-14% בהכנסות ל-170 מיליארד. מתוך זה, מכירות המוצרים גדלו ב-8.8% ל-76.7 מיליארד דולר ומכירות השירותים – ב-18.5% ל-93.3 מיליארד. ההכנסות של AWS, שמהוות חלק ממכירות השירותים, עמדו על 24.2 מיליארד דולר – גידול של 13% משנה לשנה.

עוד בנתונים: ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של 13.9% ל-92.6 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-21.8% ל-77.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 45.55%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-5.5% ל-64.2 מיליארד דולר והרווח קפץ פי 4.82 ל-13.2 מיליארד.

אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון, הצביע על כך ש-"הרבעון הרביעי של השנה, רבעון החגים, היה חזק, ואפשר לנו לסיים את כל 2023 עם רווחיות משופרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים