הסייבר הישראלי נערך לשתי הנפקות בניו יורק

השווי המצרפי של שתי החברות שעומדות להיות מונפקות, סניק וקאטו נטוורקס, עומד על יותר מ-10 מיליארד דולר

שתי הנפקות ישראליות בדרך לניו יורק.

שתי ענקיות ישראליות בסייבר, בשווי של מיליארדי דולרים כל אחת, נערכות להנפקה – כך דיווחו כלי תקשורת בעולם בסוף השבוע. השתיים הן סניק וקאטו נטוורקס, והשווי המצרפי שלהן עומד על יותר מ-10 מיליארד דולר.

סניק

סניק הוקמה ב-2015 על ידי קבוצת יוצאי 8200 – גיא פודחרני, ששימש מנכ"ל עד 2019 ומשמש כיום כנשיא החברה; אסף חפץ, שהיה בעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות; ודני גרנדר, שאינו פעיל בחברה. בראש סניק עומד פיטר מקיי, מראשוני המשקיעים בה. מאז הקמתה היא גייסה 1.2 מיליארד דולר – מקרן העושר הקטארית ומקרן אקסל. היא הפכה בתחילת 2020 לחד קרן. בשיאה, החברה הגיעה ב-2021 לשווי של 8.6 מיליארד דולר, ולאחר מכן שוויה ירד ל-7.4 מיליארד. בניגוד לחברות סייבר אחרות, המוצר של סניק פונה למפתחים ולא לאנשי האבטחה. הוא מסייע למפתחים בכך שהוא מאתר ומתקן פרצות וחולשות בפלטפורמות קוד פתוח, ועוזר לפתח יישומים מאובטחים.

באפריל 2023 רכשה סניק את הסטארט-אפ הישראלי אנזו סקיוריטי תמורת 33 מיליון דולר. אנזו הוקמה ב-2020 על ידי יוצאי וויקס. בינואר השנה היא קנתה את הליוס ב-25-30 מיליוני דולרים. הליוס פועלת להגנה ברמה האפליקטיבית בענן על ידי ניתוח אופן הריצה בזמן אמת והתנהגות של המערכות השונות.

קאטו נטוורקס

ענקית סייבר ישראלית נוספת שמתכוננת להנפקה היא, כאמור, קאטו נטוורקס. גם קאטו נוסדה ב-2015 – במקרה זה על ידי שלמה קרמר, המנכ"ל, וגור שץ, והיא פועלת בתחום ה-SASE (מרחב תקשורתי מאובטח בענן). קרמר הוא יזם סייבר מצליח, שהיה ממקימי צ'ק פוינט ואימפרבה. קאטו פיתחה רשת מבוססת ענן, שמאפשרת תקשורת ארגונית מאובטחת ומהירה, ושמחברת את כל קצוות הרשת הארגונית. החברה גייסה 773 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון נערך בספטמבר האחרון, לפי שווי חברה של שלושה מיליארד דולר. סבב זה, בסך של 238 מיליון דולר, הובל על ידי לייטספיד ונצ'ר פרטנרס.

בשבוע שעבר דיווחה רויטרס כי קאטו פצחה במגעים עם בנקים לקראת הנפקה מתוכננת ב-2025. החברה יצרה קשר עם גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן וברקליס. קיים סיכוי שההנפקה, שתוכננה במקור להתקיים השנה, ולאחר מכן הוערך שהיא תתקיים ב-2025, כן תקרה בסופו של דבר ב-2024, אם שוק ההון העולמי יתאושש בהמשך השנה. בטרם ההנפקה, קאטו מעוניינת לגייס יותר מחצי מיליארד דולר, ורק לאחר מכן תיעשה הערכת השווי המעודכנת שלה. בחודש שעבר דיווחה החברה על צמיחה שנתית בהכנסות בשיעור של 59% ב-2023. יש לה כיום יותר מ-2,200 לקוחות ארגוניים.

בסוף דצמבר האחרון ערך המגזין פורצ'ן את רשימת Fortune Cyber 60 2024 – חברות הסייבר המבטיחות ל-2024. ברשימה הייתה נוכחות מרשימה לאומת הסייבר: 17 מהחברות היו ישראליות, וסניק וקאטו נטוורקס היו ביניהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים