רבעון חיובי ל-וואן: פתחה את השנה עם רווחי שיא ועלייה בהכנסות

החברה סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה של 7.4% בהכנסות ל-983 מיליון שקלים וגידול של 18.5% ברווח הנקי לשיא של 55 מיליון

עדי אייל, מנכ"ל וואן.

וואן טכנולוגיות פרסמה הבוקר (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024, שמלמדות על צמיחה אורגנית בכל תחומי הפעילות, עלייה חדה ברווחים לרווחי שיא והמשך גידול בקופת המזומנים שלה.

ההכנסות צמחו ברבעון הראשון ב-7.4% והן לא רחוקות ממיליארד שקלים – 983 מיליון. החברה הציגה ברבעון גידול אורגני בכל תחומי הפעילות: מגזר הפתרונות והשירותים הטכנולוגיים רשם עלייה של 9% ל-577 מיליון שקלים; מגזר תשתיות המחשוב והתקשורת גדל ב-5% ל-332 מיליון; וההכנסות ממגזר מיקור-חוץ של תהליכים עסקיים ומרכזי תמיכה טכנולוגיים הציג גידול של 3% ל-81 מיליון שקלים.

הרווח הנקי הרבעוני צמח ב-18.5% ל-55 מיליון שקלים (הרווח המיוחס לבעלי המניות עמד על 53 מיליון שקלים). ה-EBITDA גדל ב-15% ל-104 מיליון שקלים.

עוד עולה מהנתונים כי הרווח הגולמי הציג עלייה של 7% ל-152 מיליון שקלים והרווח התפעולי גדל ב-15% ל-74 מיליון. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהצמיחה בהיקפי הפעילות של החברה ומירידה בשיעור הוצאות התפעול – הוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות. חלוקה לסעיפים מעלה כי הרווח התפעולי ממגזר הפתרונות והשירותים הטכנולוגיים עלה ב-11% ל-46.7 מיליון שקלים; זה שהושג ממגזר תשתיות המחשוב והתקשורת זינק ב-25% ל-24.1 מיליון; והרווח התפעולי ממגזר מיקור-חוץ של תהליכים עסקיים ומרכזי תמיכה טכנולוגיים גדל ב-20% ל-9 מיליון.

העלייה ברווחים נבעה מהצמיחה בהיקפי הפעילות, לצד ירידה בשיעור הוצאות התפעול.

תזרים המזומנים של וואן מפעילות שוטפת עלה ברבעון ב-9% ל-109 מיליון שקלים, וההון העצמי שלה הסתכם בתום הרבעון ב-707 מיליון שקלים ומהווה כ-32.7% מסך המאזן. לחברה מבנה מאזני איתן, המתבטא במינוף אפסי ועודף מזומנים נטו בסך של 181 מיליון שקלים.

במקביל לפרסום הדו"חות הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-34.7 מיליון שקלים, וזאת בהתאם למדיניות של החברה שלפיה היא דיבידנד לבעלי מניותיה בשיעור של 66% מהרווח הנקי הרבעוני.

"צמיחה עקבית, למרות אתגרי התקופה"

עדי אייל, מנכ"ל וואן טכנולוגיות, אמר כי "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון עם המשך צמיחה עקבית של הקבוצה, למרות אתגרי התקופה שחווה המשק כולו. במהלך הרבעון המשכנו להעמיק את פעילותינו בתחומים צומחים כגון סייבר, בינה מלאכותית, ERP וענן, תוך קיצוץ מתמשך בהוצאות. כתוצאה ממאמצים אלה סיכמנו את הרבעון עם רווחי שיא והצגנו שיפור נוסף בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. אנחנו חווים האצה בפעילויות השונות בסקטור הבטחוני, ובמקביל ממשיכים להגדיל את הפעילות בסקטורים העסקיים האחרים, לרבות המגזר הציבורי, שמהווה חלק משמעותי בהיקפי פעילותנו. אנחנו ממשיכים לשמור על איתנות פיננסית גבוהה, מינוף אפסי ויתרת מזומנים גבוהה, אשר יתמכו ביישום אסטרטגיית החברה לביצוע מיזוגים ורכישות – הן בישראל והן בחו"ל".

אייל הוסיף כי "כ-170 מעובדי הקבוצה עדיין מגויסים למילואים, ואנחנו מחזקים את ידיהם, את ידי משפחותיהם ואת כל כוחות הביטחון בתקופה זו. נמשיך לקוות ולייחל לשובם של החטופים והנעדרים ולבשורות טובות למדינת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים