אילון מאסק גייס שישה מיליארד דולר כדי להתחרות ב-OpenAI

הסטארט-אפ שבבעלותו, xAI, שווה 24 מיליארד דולר, לאחר שהשלים את סבב הגיוס, שבין משתתפיו היו אנדרסן הורוביץ, סקויה קפיטל והקרן של הנסיך הסעודי אלוואליד בן טלאל

אילון מאסק.

השילוב בין AI לאילון מאסק והאמביציה שלו לעקוף את OpenAI בסיבוב עושה את זה למשקיעים, כך נראה: סטארט-אפ הבינה המלאכותית שבבעלותו של המולטי מיליארדר, xAI, הכריז אמש (ב') כי סיים סבב גיוס B בסך של שישה מיליארד דולר. אחרי השלמת הגיוס, שווי השוק של החברה זינק ללא פחות מ-24 מיליארד דולר.

xAI נוסדה לפני כשנה ומאסק הודיע על קיומה בחודש יולי האחרון, ולפני כשבועיים פורסם כי היא מנהלת מגעים עם אורקל למעבר לענן שלה תמורת 10 מיליארד דולר. למרות הזמן הקצר מאז הקמתה, החברה כבר פיתחה מודל שפה גדול (LLM) משל עצמה. מודל שכזה הכרחי אם xAI רוצה לפעול בתחום ה-GenAI ולעקוף את OpenAI, שייסד סם אלטמן, שכן מודלים אלה הם הטכנולוגיה שעומדת מאחורי פיתוחי הבינה המלאכותית היוצרת.

בסבב השתתפו משקיעי הון-סיכון ששמו את כספם גם בחברות אחרות של מאסק, בהן טסלה ו-X, ועליהם נמנות הקרנות אנדרסן הורוביץ, סקויה קפיטל ופידליטי. קרן נוספת שהשתתפה בסבב היא Kingdom Holdings של הנסיך הסעודי אלוואליד בן טלאל.

בפוסט שכתב מאסק ברשת החברתית שלו הוא ציין שכספי הגיוס ישמשו לפיתוח המוצרים של xAI ולהבאתם לשוק. לדבריו, "נמשיך לקדם את פעילותנו במהלך החודשים הבאים, עם המשך הפיתוח של המוצר הקיים ומוצרים מלהיבים נוספים, שנודיע עליהם בהמשך. עם כספי הגיוס נביא לשוק מוצרים וטכנולוגיות, נבנה תשתיות מתקדמות ונזרז את המו"פ של טכנולוגיות שבפיתוח".

מוצרים המבוססים על מודלי LLM הם יקרים לפיתוח. נראה שהר המזומנים שיש לחברה של מאסק, שהיא אחת החברות בעלות המימון הרב ביותר בעולם ה-GenAI, יקל עליה לעשות זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים