סיילספורס: תוצאות טובות ברבעון הראשון, תחזית מאכזבת לרבעון השני

החברה הציגה עלייה של 10% בהכנסות וזינוק של פי 7.7 ברווח הנקי ● עם זאת, תחזית ההכנסות שלה לרבעון השני נמוכה מזו של האנליסטים

התרשם מהרעיונות הישראליים. מארק בניוף, מנכ"ל ומייסד סיילספורס, שפתח את Dreamforce 2023.

סיילספורס פרסמה לפני ימים אחדים תוצאות עסקיות חזקות לרבעון הראשון של השנה, עם גידול דו ספרתי בהכנסות וזינוק ברווח הנקי. עם זאת, החברה פרסמה גם תחזית מאכזבת לרבעון השני של השנה, שהינה מתחת לתחזיות האנליסטים – מה שגרם למשקיעים להוריד את שער המניה שלה ב-16% לאחר פרסום התוצאות. מאז היא שבה לצבע הירוק, ועלתה במסחר מעבר לדלפק ביותר מ-7%.

במהלך הרבעון, ההוצאות של החברה רשמו ירידה של 5.3% ל-7.4 מיליארד דולר ואילו ההכנסות עלו ב-10.7% ל-9.1 מיליארד. חלוקה לסעיפים מעלה כי מכירות המנויים והתמיכה הציגו עלייה של 12.33% ל-8.6 מיליארד דולר ואילו מכירות השירותים פחתו ב-9.4% ל-548 מיליון דולר.

החברה הציגה תוצאות יפות במיוחד בסעיפי הרווחיות: הרווח הנקי הרבעוני שלה זינק פי 7.7 ל-1.5 מיליארד דולר והרווח למניה – ב-7.8 ל-1.56 דולר. הרווח התפעולי הציג זינוק של פי 4.1 ל-1.7 מיליארד דולר, לאחר קיטון של 7.9% בהוצאות התפעוליות ל-5.3 מיליארד, והרווח הגולמי גדל ב-13.9% לשבעה מיליארד דולר, לאחר עלייה של 1.7% בהוצאות הגולמיות ל-2.2 מיליארד. הרווח הגולמי השולי עמד על 83.71%. חבות המס רשמה עלייה של 163% ועמדה על 334 מיליון.

מארק בניוף, מנכ"ל ויו"ר סיילספורס, סיכם את התוצאות באומרו כי "אנחנו ממשיכים בתנופת העלייה ברווחיות. עומדת בפנינו ובפני הלקוחות שלנו הזדמנות גדולה, לאפשר להם להתחבר עם לקוחותיהם בעזרת בינה מלאכותית".

באשר לתחזיות, החברה צופה כי ההכנסות שלה ברבעון השני יעמדו על בין 9.2 ל-9.25 מיליארד דולר. זאת, לעומת צפי אנליסטי להכנסות של 9.37 מיליארד דולר. בחברה תולים את הסיבה לכך בזה שארגונים שומרים יותר על משמעת הוצאות, עקב החשש מעליות בשערי הריבית, ולתקופת זמן ארוכה. אנליסטים הגיבו על התחזית הזאת באומרם שהיא מהווה אינדיקציה לכך שהעלייה בהכנסות של סיילספורס מתחילה להאט, לאחר כמה שנים שבהן היא רשמה בכל פעם גידול ניכר בסעיף זה. עוד הם צופים כי למרות דבריו של בניוף, ייקח זמן עד שהחברה תראה את הפירות של ההשקעות שלה בעולם הבינה המלאכותית ושילובה במוצרי החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים