"המנמ"ר.ית – הלב הפועם של כל ארגון"

"יש לשנות את התפיסה שלפיה מערכות המידע משרתות את הארגון ולהבין כי הן הבסיס העיקרי לעשיית כסף", אמר אריאל גנוט, מנכ''ל גמא מיקוד פיננסים

אריאל גנוט, מנכ''ל מיקוד פיננסים.

"העובד השלישי בחברה שהקמתי היה המנמ"ר. לשיטתי, העובד החשוב בארגון, אחרי המנכ"ל, הוא איש ה-IT והטכנולוגיה. הגעתי לתובנה הזו, לשמחתי, כבר לפני 26 שנים: המנמ"ר.ית הוא.היא הלב הפועם בכל ארגון משמעותי", כך אמר אריאל גנוט, מנכ"ל מיקוד פיננסים.

גנוט היה הדובר הראשון במפגש של C3 – פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') ביורדי הסירה בתל אביב. את המפגש פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר הפורום. נושאו היה "אתגרי המנמ"ר – עשה יותר ושלם פחות".

יש לציין שגנוט שימש מנכ"ל גמא במשך 26 שנים, ופרש ממנה בתחילת השנה. חברת האשראי החוץ בנקאי הפכה לפני כשנה להיות בבעלות מלאה של הפניקס. ב-2008 רכשה הפניקס 49% ממניות גמא לפי שווי של 130 מיליון שקלים. גמא ניהול וסליקה הונפקה ב-2021 לפי שווי של 720 מיליון שקלים, והפניקס החזיקה ב-60% ממניותיה ושלטה בחברה. באוגוסט האחרון היא רכשה את כל מניות גמא לפי שווי של 920 מיליון שקלים, והפכה אותה לזרוע האשראי והמימון של הקבוצה.

לדברי גנוט, "התחלנו בניכיון של כרטיסי אשראי. היינו הגוף החוץ-בנקאי הראשון שעשה זאת, וזה היה מהלך משמעותי".

מהם אתגרי המנמ"ר, לשיטתו?

"אתגרי המנמ"ר", ציין, "הם התיישנות המערכות והטיפול במערכות לגאסי (מורשת), הגידול באיומי הסייבר כחלק מההתקדמות הטכנולוגית בעולם זה, המהפכה הדיגיטלית, הצורך לענות לשינויי הרגולציות התכופים, הופעת טכנולוגיות חדשות, דוגמת בינה מלאכותית יוצרת, התחרות הגוברת, ריבוי הנתונים הכמעט אינסופי, והציפיות והדרישות של הארגון והלקוחות – שנמצאות בשמיים".

"על כלל האתגרים הללו", אמר גנוט, "יש את האתגרים שאיתם מתמודדת ישראל – המלחמה, חוסר הוודאות, איומי הסייבר הקיצוניים ובהיקף גדול מהממוצע בעולם, המצב הכלכלי במדינה והמבנה הפוליטי המעורער. כל אלה מקשים על סביבת העבודה".

גנוט סיים בתיאור כיצד לדעתו נדרש.ת לפעול המנמ"ר.ית בעולם החדש: "עליו לטפל לא רק ב-IT ובאבטחה, אלא הוא חייב להבין כל פרט בארגון ולשלוט בכל התהליכים העסקיים הנעשים בו – כלל תהליכי המכירה, ניהול המשאבים ועוד. יש לשנות את התפיסה שלפיה מערכות המידע משרתות את הארגון ולהבין כי הן הבסיס העיקרי לעשיית כסף. מיכון ודיוק של מודלים ותהליכים עסקיים הם הכלי הטוב ביותר לעשיית כסף בארגון. המנמ"ר צריך להיות שותף בעיצוב האסטרטגיה של הארגון ובהזרקת החדשנות. עליו לנטר ולעקוב בקביעות אחרי מה שקורה בשוק ומה חדש טכנולוגית. הוא צריך להיות מבוהל, עד כדי כך, מכל מה שעושים המתחרים. כל הזמן עליו ליזום חדשנות בכל חלקי הארגון, על בסיס מערכות המידע, כי זו תשיא לארגון רווחים נוספים. אם הוא יוותר לעצמו ולא יעשה זאת – הוא ימצא את עצמו נוסע לאחור במהירות של 120 קמ"ש, וכך, בעצם, הוא יפקיר את הארגון. בנוסף, ולא פחות חשוב – הוא נדרש למז"ל, שאלה ראשי תיבות של מקום, זמן ו(עזרה מ) למעלה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בני קרייתי

    סוף סוף מישהו עם שכל ומבין מה זה מנמ"ר. לא פלא שעשה אקזיט

אירועים קרובים