רשות ניירות ערך הטמיעה מערכת של קינדריל לאכיפת רגולציה

המערכת מאפשרת אכיפת תקנות על גופים חוץ בנקאיים שעוסקים בשירותי תשלום ● היקף הפרויקט: מאות אלפי שקלים

אורן הנר, סמנכ"ל מערכות מידע ברשות ניירות ערך.

רשות ניירות ערך סיימה באחרונה להטמיע מערכת שכוללת פתרונות אוטומציה ו-IT של קינדריל. המערכת נועדה לסייע לרשות לאכוף את הרגולציה החדשה, שמאפשרת לגופים חוץ בנקאיים להיכנס לשוק שירותי התשלומים, ומתוקף כך הם מחויבים בדיווח אליה.

החוק אושר ביוני השנה, ובימים אלה הוא נכנס לתוקף והמערכת החדשה מתחילה לפעול. ההיקף המוערך של הפרויקט הוא מאות אלפי שקלים, ובעתיד, כאשר הוא יורחב, היקפו עשוי להגיע לקצת יותר ממיליון שקלים.

אורן הנר, סמנכ"ל מערכות מידע ברשות ניירות ערך, אמר כי "הרגולציה החדשה דורשת מהגופים המפוקחים אוסף של פרמטרים לדיווח, והמערכת של קינדריל נותנת מענה לדרישות האכיפה ומאפשרת עיבוד נתונים חכם, שמסייע לפקח על תהליכי העבודה שלהם". הוא ציין כי הפרויקט הזה הוא חלק משורה ארוכה של פרויקטים ושיתופי פעולה של הרשות עם קינדריל, שהחלו לפני כעשור. בין היתר, החברה אחראית על התחזוקה והחדשנות של מערכות הליבה של הרשות, תוך התמקדות בטכנולוגיה של ארכוב מידע, שמשפרת את יכולת הפעילות של החברות הנסחרות בבורסה.

"רשות ניירות ערך שואפת להיות שחקן מוביל בהטמעה ובשימוש בנתונים וכן, בעתיד, בבינה מלאכותית", אמר הנר. הוא ציין כי הרשות מפקחת על נכסים בשווי של 800 מיליארד דולר, ותפקידה הוא להסדיר את הפעילות בשוק ההון, על מנת להבטיח שקיפות והגנה על המשקיעים. הפעילות שלה, לדבריו, משפיעה על 6,000 תאגידים וגופים פרטיים.

דרור פרל, מנכ"ל קידנריל ישראל, אמר כי "עם השלמת הפרויקט, רשות ניירות ערך נהנית מסביבת נתונים משודרגת וחלקה, המסייעת בשיפור קבלת ההחלטות ומציעה יעילות תפעולית. באמצעות השירותים שאנחנו נותנים לרשות, יש לה מענה לדרישות הטכנולוגיות הקיימות שלה, ולאלה שיהיו בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים