בפעם הראשונה: אמזון שווה יותר משני טריליון דולר

שווי החברה עמד עם סגירת המסחר אמש (ד') על 2.015 טריליון דולר ● אמזון היא החברה החמישית בשווי השוק שלה, וכמו החברות שמעליה, היא הגיעה לשם בזכות מעורבותה בתחום הבינה המלאכותית

בהחלט יכול לחייך. ג'ף בזוס.

אמזון חצתה אמש (ד') בפעם הראשונה את שווי השוק של יותר משני טריליון דולר. שער המניה של החברה עלה אתמול בוול-סטריט ב-3.9%, מה שהעניק לה מחיר מניה של 196.61 דולר ושווי שוק של 2.015 טריליון.

יש לציין שאמזון היא החברה החמישית בגודלה בעולם, והחמישית שעברה אי פעם את הרף של שני טריליון דולר. מעליה נמצאות מיקרוסופט במקום הראשון עם 3.36 טריליון דולר, אפל במקום השני עם 3.269 טריליון, אנבידיה בשלישי עם 3.109 טריליון ואלפבית (גוגל) במקום הרביעי עם 2.28 טריליון דולר. מתחתיה נמצאת סעודי ארמקו, שירדה מחמשת הראשונים ושווה כיום 1.791 טריליון דולר.

כל החמישייה הראשונה של החברות בעלות שווי השוק הגבוה בעולם נמצאות שם מסיבה מרכזית אחת: מעורבותן בבינה המלאכותית – מיקרוסופט עם השקעת הענק ב-OpenAI, אפל עם הפתרונות שלה (שהאחרון שבהם הוא Apple Intelligence, שהושק באחרונה), אנבידיה עם השבבים והכרטיסים הגרפיים מבוססי הבינה המלאכותית, אלפבית-גוגל עם ג'מיני ואמזון עם ההשקעות הגדולות שלה בשתי חברות שפועלות בעולם ה-AI – אנת'רופיק ו-Figure. במקרה של אמזון מסייעת למיקום הגבוה העובדה ש-AWS שלה היא החברה המובילה בתחום הענן.

שווי השוק של אמזון ידע טלטלות בשנים האחרונות, כאשר בשיא הקודם שלו, במאי 2021, הוא עמד על 1.884 טריליון דולר. כלומר, היא הייתה אז לא מאוד רחוקה מהרף של שני טריליון דולר, אבל לא עברה אותו. אלא שמאז צנח שווי השוק שלה, עד שהגיע בדצמבר 2022 לשפל של 868.61 מיליארד. לאחר מכן, המניה שלה חזרה לראות את הצבע הירוק, והיא עלתה עד לשווי הנוכחי.

האנליסטים חוזים שבשנה הקרובה, המניה של אמזון תמשיך לעלות, וממוצע התחזיות מעריך שבעוד 12 חודשים, השער שלה יעמוד על 221.55 דולר, כאשר ההערכות המינימליות מעמידות אותו על 200 דולר והמקסימליות – על 246 דולר. בנק אוף אמריקה אף עדכן באחרונה את ההערכה שלו לגבי החברה – לשער מניה של 220 דולר ולא 210 דולר, כפי שחזתה ההערכה הקודמת. זאת, לנוכח עלייה גדולה צפויה בכמות המשלוחים שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים