זינוק בגיוסי ההיי-טק ברבעון השני: 2.9 מיליארד דולר

הסבב הענק של וויז הביא לעלייה תלולה של 48% בהשקעות בהיי-טק הישראלי לעומת הרבעון המקביל, אולם גם בלעדיו היה נרשם גידול - כך לפי נתונים שפרסמו IVC ולאומיטק ● עלייה קלה במספר המשקיעים הזרים

האם גיוסי ההיי-טק הישראלי מתחילים לחזור לעצמם?

ההיי-טק במגמת התאוששות, לפחות כשזה נוגע לגיוסי הון: נתונים שפרסמו היום (א') IVC ולאומיטק מראים כי החברות הישראליות גייסו ברבעון השני של השנה 2.9 מיליארד דולר ב-110 סבבים. מדובר בזינוק של 48% לעומת הרבעון השני של 2023 ושל 78.1% בהשוואה לרבעון הקודם. למעשה, זהו הרבעון הראשון מאז תחילת 2022 שבו אין ירידה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

כ-62% מהסכום גויסו בשישה סבבים, רובם של חברות סייבר. אחת מאותן חברות, שגייסה כשליש מהסכום הכללי, היא וויז, שסיימה ברבעון סבב של 965 מיליון דולר. ללא סבב זה, היה מגיע סכום הגיוסים של החברות הישראליות ברבעון השני ל-1.935 מיליארד דולר – מעט פחות מאשר הרבעון המקביל (1.962 מיליארד דולר) ועלייה של 21% בהשוואה לרבעון הקודם.

נתון נוסף מעלה שמספר ההשקעות של משקיעים זרים עלה במקצת בחצי השנה האחרונה, לאחר השפל שנרשם ברבעון הרביעי של 2023. ברבעון השני של השנה הוא עמד על 333, לעומת 251 משקיעים ישראליים. בנוסף, ברבעון האחרון נרשמה עלייה במספר המשקיעים הזרים שנוספו בפעם הראשונה להשקעות בחברות ישראליות. המגמה החיובית נמשכת גם בנוכחות של המשקיעים הישראליים – כאן מדובר בהגעה לרמה שהייתה בשנים 2018-2019.

הנתונים הללו הם מספרים ראשונים מהדו"ח הרבעוני המלא של IVC ולאומיטק, שיתפרסם בחודש הבא.

סך הגיוסים של ההיי-טק הישראלי. מקור: IVC ולאומיטק

סך הגיוסים של ההיי-טק הישראלי. מקור: IVC ולאומיטק

מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן-צפריר, אמרה כי "סימני ההתאוששות שהורגשו בחודשים האחרונים מקבלים ביטוי גם בנתוני הרבעון השני. הנתונים משקפים צמיחה בהיקף הגיוסים ובכמות העסקאות ביחס לרבעון הקודם – וגם ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אם היקפי פעילות כאלה ימשיכו, מגזר ההיי-טק יסיים שנה של צמיחה ביחס לשנה קודמת. בנוסף, בבדיקות עומק שעשינו בנוגע לזהות המשקיעים, מעודד לראות משקיעים זרים – שמעולם לא השקיעו בישראל – לוקחים חלק בעסקאות גם מאז תחילת המלחמה".

בן קליין, מנכ"ל IVC, ציין כי "הרבעון השני מסתיים היום עם מדדי צמיחה חיוביים. היקפי הפעילות בהיי-טק הישראלי המשיכו לצמוח במתינות. זה לא טריוויאלי לאור הנסיבות. כמו כן, הנוכחות הגוברת של משקיעים זרים מלמדת על האטרקטיביות של ההיי-טק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים