ביל גייטס הוא כבר לא איש מיקרוסופט העשיר ביותר

סטיב באלמר, שהיה מנכ"ל מיקרוסופט, עבר את מי שייסד אותה ברשימת עשירי העולם של בלומברג ● אילון מאסק ממשיך להחזיק במקום הראשון, אבל ג'ף בזוס מתקרב אליו בצעדי ענק

לא האיש העשיר ביותר במיקרוסופט. ביל גייטס.

ציון דרך ברשימת עשירי העולם – ובמיקרוסופט: אחרי שנים רבות שבהן ביל גייטס, ממייסדי חברת הענק, היה האיש העשיר ביותר בה, ובחלק מהזמן גם האיש העשיר ביותר בעולם, נרשם מהפך – נכון לעכשיו, בעל ההון הרב ביותר מבין אנשי החברה הוא סטיב באלמר, המנכ"ל לשעבר. באלמר ממוקם ברשימת המיליארדרים של בלומברג, שהתעדכנה אתמול (ב'), גבוה יותר מאשר גייטס.

באלמר הרוויח מתחילת השנה 26.4 מיליארד דולר (!), בעיקר עקב זינוק של 21% בשער המניה של מיקרוסופט, שהיא החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם – 3.39 טריליון דולר. הוא נמצא כעת במקום השישי ברשימת המיליארדרים של בלומברג עם 157.2 מיליארד דולר, כאשר לפי האתר, יותר מ-90% מסכום זה מגיע ממניות של מיקרוסופט שבבעלותו. גייטס נמצא במקום השביעי עם 156.7 מיליארד – תוספת של 16 מיליארד מתחילת השנה. מייסד מיקרוסופט תורם חלק לא קטן מהכסף שלו לקרן הפילנתרופית שלו ושל אשתו לשעבר, מלינדה: במהלך שני העשורים שבהם היא קיימת, השניים תרמו לה 60 מיליארד דולר.

כן האיש העשיר ביותר במיקרוסופט. סטיב באלמר.

כן האיש העשיר ביותר במיקרוסופט. סטיב באלמר. צילום: ShutterStock

את הרשימה מוסיף להוביל אילון מאסק, אלא שג'ף בזוס, שכבר היה האיש העשיר ביותר בעולם, צמצם בצורה דרסטית את הפער הרחב שנפער בין השניים, ושווה כרגע סכום "פעוט" של שבעה מיליארד דולר פחות מהצייצן והבעלים של X. בזוס הרוויח מתחילת השנה יותר מ-42 מיליארד דולר והונו עומד כעת על 219 מיליארד, בעוד שמאסק אוחז ב-226 מיליארד דולר לאחר שהפסיד בשישה חודשים כמעט שלושה מיליארד. עוד בעשירייה הראשונה: איל האופנה ברנאר ארנו, שגם הוא הפסיד מתחילת השנה הרבה מאוד כסף, במקום השלישי, מארק צוקרברג, לארי פייג', ואחרי באלמר וגייטס – לארי אליסון במקום השמיני, סרגיי ברין בתשיעי ו-וורן באפט, שסוגר את העשירייה הראשונה.

באלמר בעבר: "אני חלק גדול מהבעיה במיקרוסופט"

באלמר בן ה-68 היה העובד ה-24 במיקרוסופט כשהצטרף אליה ביוני 1980. הוא התקדם בסולם התפקדים והניהול בחברה, כאשר ביולי 1998 מונה לנשיא שלה ושנה וחצי לאחר מכן, בינואר 2000 – למנכ"ל. הוא שימש כמנכ"ל מיקרוסופט במשך 14 שנים.

השנים של באלמר כמנכ"ל החברה היו מלאות בכותרות – גם בגלל הפיתוחים הטכנולוגיים, אבל גם עקב היותו "חלק גדול מהבעיה" בחברה, כפי שהוא עצמו הודה בראיון לוול סטריט ג'ורנל בנובמבר 2013, אחרי שכבר היה ידוע שהוא עומד לעזוב את התפקיד. באלמר אמר בראיון כי "בסופו של יום, אנחנו צריכים לשבור דפוס. תתמודד עם זה: אני הוא הדפוס. אולי אני סמל של עידן ישן, ואני צריך להמשיך הלאה. עד כמה שאני אוהב את כל מה שאני עושה, הדרך הטובה ביותר למיקרוסופט להיכנס לעידן חדש היא על ידי מנהיג חדש שיאיץ את השינוי". אותו מנהיג חדש הוא סאטיה נאדלה, שהחליף את באלמר בתפקיד והביא את מיקרוסופט לגבהים חדשים, עם פעילות בולטת בעולמות הענן, הבינה המלאכותית, התוכנה ועוד רבים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד

    מלבד פטור גורף מוגזם ממיסים שהן מקבלים, לא ברור מהיכן הכסף וממה בדיוק החבר'ה האלה מתפרנסים. אגב, לעבור את ביל גייטס אחרי שהתגרש והותיר לגרושתו חצי, נוסף על תרומות סמליות למקומות אמריקאים לא מוכרים - זה סתם תירוץ לכתבה שלא רלוונטי.

אירועים קרובים