עוד סימן מעודד? יצוא שירותי ההיי-טק חזר לעלות

לפי הלמ"ס, הנתון גדל בחודש אפריל ב-2.3% לעומת ירידה של 0.7% בחודש מרץ ● יצוא שירותי ההיי-טק מהווה 79% מכלל יצוא השירותים העסקיים מישראל

שוב עולה. יצוא שירותי ההיי-טק.

יצוא שירותי ההיי-טק שוב במגמת עלייה: על פי נתוני הלמ"ס, שפורסמו היום (ד'), הוא גדל בחודש אפריל האחרון ב-2.3% ליותר מ-4.5 מיליארד דולר. מדובר בשינוי מגמה, שכן בחודש מרץ הוא ירד ב-0.7%. עם זאת, עוד מוקדם לדעת האם מדובר בסימן מעודד נוסף, שמראה על התאוששות ההיי-טק מהמשבר.

לעומת זאת, היצוא של הסטארט-אפים רשם באפריל ירידה דרסטית ל-105 מיליון דולר – רבע מהנתון במרץ, שעמד על 417 מיליון.

העלייה ביצוא של שירותי ההיי-טק גבוהה יותר בשיעורה מהגידול הכללי ביצוא השירותים העסקיים, שהציג גידול של 1.1% ועמד על 6.6 מיליארד דולר. יצוין כי יצוא שירותי ההיי-טק מהווה 79% מיצוא השירותים העסקיים.

בימים האחרונים פורסמו עוד נתונים שייתכן שמעידים על חזרה של ההיי-טק הישראלי למסלול, אחרי המשברים של המהפכה המשפטית והמלחמה: אלה מראים שההשקעות בענף ברבעון הראשון של השנה הגיעו ל-2.9 מיליארד דולר – צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וחזרה לרמה של סוף 2022. עם זאת, ב-RISE Israel מציינים כי הנתונים מראים תלות של ההיי-טק הישראלי במגה סבבי גיוס: 64% מהסכום גויסו בשישה מגה סבבים בלבד, כאשר הגדול שבהם היה של וויז, שגייסה כמעט מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים