בגלל הבינה המלאכותית: מניית אפל שוברת שיאים

העליות בהודו, הכוונה של אפל להטמיע AI ב-iPhone 16 המתקרב והתחזית לגידול חד במכירות האייפונים הביאו לעליית שער המניה של החברה בנאסד"ק אתמול (ב') לשער שיא של כ-237 דולר

מרחיבה את המעבר ל-M4. אפל.

מניית אפל שברה אתמול (ב') שיא והגיעה במהלך יום המסחר בנאסד"ק ל-237.23 דולר ליחידה. לאחר מכן היא נחלשה קצת וסגרה את היום עם שער של 234.41 דולר ליחידה – עלייה של 1.67% לעומת שער הסגירה ביום המסחר הקודם.

הסיבות לאופטימיות של המשקיעים הן שלוש: זינוק של 33% משנה לשנה במכירות של אפל בשוק ההודי, צפי לעלייה במכירות הכלליות שלה, עקב הכנסת הבינה המלאכותית ל-iPhone 16, שעתיד להיות מושק בקרוב, ותחזית חלק מהאנליסטים, שלפיה השווי של החברה עשוי להגיע ליותר מ-4.5 טריליון דולר. נכון לכתיבת שורות אלה היא שווה 3.59 טריליון.

אפל היא עוד חברה שנהנית מההייפ של הבינה המלאכותית, ומכך שזה בא לידי ביטוי בשער המנייה שלה: זה גדל מאז תחילת השנה ב-26%. מאז שהיא הודיעה על שירות הבינה המלאכותית שלה, Apple Intelligence, ועל הטמעת AI ב-iPhone 16, שוויה של אפל רשם עלייה של 300 מיליון דולר. כמו כן, החברה מתכננת לבצע שינוי גדול בעוזרת הקולית שלה, סירי.

העלייה הגדולה של אפל בהודו מפצה על ירידה במכירות שלה בסין: אלה קטנו ברבעון הראשון של השנה ב-8%. עם זאת, הירידה הזאת הייתה קטנה מהצפי.

התחזיות החדשות של האנליסטים

ההתפתחויות החיוביות הביאו את לופ קפיטל לשנות את המלצת הקנייה שלה עבור מניית אפל מ-"Hold" ל-"Buy", ולהעלאת מחיר המטרה מ-231 ל-300 דולר ליחידה. המשמעות של זה היא שהחברה צופה שאפל תגיע לשווי של 4.6 טריליון דולר.

לפי האנליסטים של מורגן סטנלי, ההטמעה של טכנולוגיות בינה מלאכותית בתוך מכשירי ה-iPhone עשויה להביא לגידול ניכר בהכנסות של אפל מהם, עם מכירות של עד חצי מיליארד מכשירים בשנתיים הבאות. מדובר בנתון הגדול ביותר מפי שניים מהתחזית הקודמת של מורגן סטנלי, שאמדה את מכירות האייפונים בשנתיים הבאות ב-230-235 מיליון מכשירים. גם שם העלו את מחיר המטרה של מניית אפל – ל-273 דולר.

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים