משקיע טק בכיר: אנבידיה עשויה להגיע לשווי של 50 טריליון דולר

ג'יימס אנדרסון, מראשוני המשקיעים באמזון ובטסלה, אמר כי זה יקרה "במידה שהביקוש ל-AI ימשיך לצמוח" ● הוא ציין לחיוב את הגידול המתמיד בפעילות של אנבידיה, המוצרים שלה ותרבות הניהול שמאפיינת את החברה

ים של הכנסות. אנבידיה.

אנבידיה עשויה להגיע לשווי שוק של לא פחות מ-50 טריליון דולר(!). קראתם נכון – 50 טריליון. ההערכה הזאת הובעה לפני ימים אחדים על ידי משקיע טק בכיר – ג'יימס אנדרסון, שהיה בין המשקיעים הראשונים באמזון ובטסלה. לדבריו, אנבידיה עשויה להגיע לשווי השוק הזה עד 2035.

אנדרסון היה אנליסט ראשי בבית ההשקעות ביילי גליפורד, וכיום יש לו חברת השקעות משלו, שמנהלת נכסים בסך כולל של 650 מיליארד דולר. ההערכה שלו באה על רקע העליות התלולות במניות החברות הבולטות שעוסקות בתחום ה-AI, כאשר שער המנייה של אנבידיה צמח בשנה האחרונה ביותר מ-170%. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על 3.1 טריליון דולר – מה שאומר שאם ההערכה של אנדרסון תתממש, היא תכפיל ב-11 השנים הקרובות את הנתון ביותר מפי 16 (!).

לדברי אנדרסון, "השילוב של הגידול המתמיד בפעילות אנבידיה, יתרונותיה התחרותיים במוצריה בתחומי החומרה והתוכנה ותרבות הניהול שלה הם בדיוק מה שאנחנו מחפשים בהשקעות שלנו". עם זאת, הוא סייג במקצת ואמר: "לא הייתי מתייחס למה שאני אומר כהערכה, אלא כאפשרות, שתתממש במידה שהביקוש לבינה מלאכותית ימשיך לצמוח ושאנבידיה תשמור על מעמדה המוביל בתחום".

שוק ה-AI נמצא בשנים האחרונות, ובפרט בשנתיים האחרונות, בנסיקה, והמניות ושווי השוק של החברות הבולטות שעוסקות בתחום גדלים בחדות. רק אתמול (ב') דיווחנו כי אנליסטים מעריכים שהשווי של ענקית נוספת, שנכנסת בימים אלה בענק לשוק הבינה המלאכותית, עתיד לעלות בקרוב ליותר מ-4.5 טריליון דולר. במקרה זה, הכוונה היא לאפל, שהשווי הנוכחי שלה עומד על 3.6 טריליון.

.

 

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מענין

    אפל ל 4.5 טריליון בקרוב ואינבידיה בדברים לטווח רחוק ל50 מיליארד קשה לכם להגדיר טווח אותו דבר?

  2. מושיקו

    עוד הוכחה לבועה. אולי תמליץ גם על קנאביס, nft, צבעונים?

אירועים קרובים