סייטוריזן גייסה 80 מיליון דולר – בסבב בהשתתפות אנבידיה

ענקית השבבים ביצעה השקעה ראשונה בחברת הביו-טק הישראלית, שפייזר היא אחת המשקיעות בה ● המוצר של סייטוריזן נועד לייעל את תהליך קבלת ההחלטות של חברות ביו-פארמה באמצעות מודלים חישוביים של מחלות

דוד הראל, מייסד שותף ומנכ"ל סייטוריזן.

אנבידיה השקיעה בחברה ישראלית בתחום הביו-טק – סייטוריזן; כך הודיעה מבצעת הסבב היום (ד'). החברה גייסה 80 מיליון דולר, כאשר יחד עם ענקית השבבים השתתפו בסבב אוור קראוד, ת'רמו פישר וענקית הביו-פארמה פייזר. זוהי השקעה ראשונה של אנבידיה בסייטוריזן – לעומת פייזר, שכבר השקיעה בה, והחברות אף חתמו ב-2022 על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה ביניהן, שכבר הניב לחברה הישראלית הכנסות של יותר מ-100 מיליון דולר.

סייטוריזן היא חברת טכנולוגיה שהמוצר שלה נועד לייעל את תהליך קבלת ההחלטות של חברות ביו-פארמה באמצעות מודלים חישוביים של מחלות. על פי החברה, שש מ-10 חברות הביו-פארמה הגדולות בעולם משתמשות בטכנולוגיה שלה.

הפיתוח של סייטוריזן מאפשר לצוותי מחקר ומדענים בכל הרמות מסתמכים על הטכנולוגיה שלה להגדלת המהירות והדיוק של החלטות מחקר ופיתוח. לדוגמה, מדענים יכולים לתעדף מטרות ומחלות פוטנציאליות, ולסווג אוכלוסיות מטופלים; מנהלי תוכניות פיתוח יכולים לבחון תרופות לרוחב מגוון של מחלות, או לבחון תרופות מגוונות עבור מחלה מסוימת; ומנהלים בכירים יכולים להפיק תובנות חשובות על ידי השוואת מגוון תוכניות המו"פ שלהם אל מול חלופות טיפול. החברה מסרה כי היא תשתמש בהשקעה זו להרחבת יישום המודלים שלה למחלות נוספות, להגדלת מסד הנתונים המולקולרי והקליני הקנייני שלה, ולפתיחת נציגות בקיימברידג', מסצ'וסטס בהמשך שנה זו. עד כה גייסה החברה 130 מיליון דולר והיא מעסיקה 130 עובדים – 120 מהם בישראל.

דוד הראל, מייסד שותף ומנכ"ל סייטוריזן, ציין את העובדה שהסכום גויס מענקיות כגון פייזר ואנבידיה, ואמר כי "העולם מבין שנתונים בלבד לא מספיקים, ושהעתיד של תובנות מונחות נתונים בתחום הפארמה נעוץ בבניית מודלים חישוביים. סייטוריזן נמצאת בקדמת הטכנולוגיה הזו של מחקר ופיתוח תרופות".

יש לציין שבנק הפועלים סיפק לחברה מימון מובנה באמצעות יחידת הטכנולוגיה של החטיבה העסקית שלו, והחברות נומורה ולוקוסט ווק סיפקו ייעוץ פיננסי להשלמת הגיוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים