אמש: יום שחור למניות החברות הטכנולוגיות בוול סטריט

המניה של AMD צנחה ביותר מ-10%, וגם אלה של אנבידיה, קוואלקום, דל וחברות נוספות הציגו ירידות חדות ● הסיבה: שמועות שממשל ביידן עומד להטיל סנקציות נוספות על יצוא לסין

האם מניות הטכנולוגיה יתקנו את עצמן היום?

המניות הטכנולוגיות בנאסד"ק רשמו אמש (ד') יום שחור, ש-"זקני וול סטריט" לא חוו מאז 2022: המניות של כמה חברות ענק רשמו ירידות בולטות, והורידו די בחדות את מדד הנאסד"ק קומפוזיט מוטה חברות ההיי-טק, שקטן אתמול ב-2.77%.

הנה כמה דוגמאות לחברות שמניותיהן ירדו מאוד אתמול: AMD רשמה ירידה של 10.21%, אנבידיה קטנה ב-6.62%, קוואלקום – ב-8.61% ומניית דל רשמה ירידה של 6.22%.

המשותף לכל החברות הללו הוא היותן חברות טכנולוגיה, שרובן מעורבות בתחום ה-AI, רובן יצרניות שבבים ורכיבים אלקטרוניים ויש להן קשרי מסחר הדוקים עם סין. למעשה, סין היא מילת המפתח כאן, שכן הירידות החדות באו אחרי שנפוצו שמועות שלפיהן הממשל האמריקני שוב בוחן להטיל סנקציות על יצוא טכנולוגיות של מוליכים למחצה למדינת הענק. במידה שזה יקרה, החברות הללו יסבלו: המכירות שלהן צפויות לקטון מאוד והרווחיות – להיפגע במידה ניכרת. אין ספק שבנסיבות אלה, המניות שלהן ירשמו ירידות בולטות נוספות.

סיבה נוספת לירידות היא הגדלת הסיכוי, או שמא הסיכון, שדונלד טראמפ ייבחר שוב לנשיאות ארצות הברית בבחירות בחודש נובמבר. החשש של המשקיעים הוא שכניסה של טראמפ לבית הלבן לא תהיה טובה לסחר החוץ של ארצות הברית. רק אתמול הוא אמר שהוא רוצה לדרוש תשלום מטאיוון על ההוצאות הביטחוניות הגדולות שארצות הברית מוציאה על הגנתו של חצי האי מפני סין, שרואה בו שטח שלה ומאיימת עליו באופן תדיר. החששות הללו כבר משפיעים גם מחוץ לארצות הברית, במזרח הרחוק: הבוקר, הבורסה של טאיוון נסגרה בירידה של 2.3% וזו של טוקיו – בקיטון של 2.36%.

מה עם ענקיות טק אחרות?

אפל רשמה ביום המסחר אתמול ירידה מתונה יותר מאלה של החברות האחרות שהוצגו כאן – של 2.53%, אולי מאחר שאנליסטים מצביעים על כך שהמכירות שלה בשוק ההודי צפויות לאזן את הירידות שהם חוזים שהחברה תחווה בשוק הסיני; מטא סגרה את יום המסחר עם צניחה של 5.68%; גוגל ירדה ב-1.55%; מיקרוסופט – ב-1.33%; ומניית אמזון הציגה קיטון של 2.64%.

יצוין שיום האתמול היה שחור רק בסקטור מסוים של שוק המניות האמריקני: בעוד שמדד הנאסד"ק קומפוזיט ירד ב-2.77%, כאמור, מדד ה-S&P 500, שכולל את 500 החברות הגדולות ביותר בארצות הברית, ירד ב-1.39% בלבד והדאו ג'ונס 30 עלה ב-0.59%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים