סיאברה הישראלית יוצאת להנפקת SPAC בנאסד"ק

החברה פיתחה פתרון מבוסס AI למאבק בדיסאינפורמציה ובפייק ניוז ● מייק פומפאו, לשעבר שר החוץ האמריקני, חבר בדירקטוריון החברה ואילון מאסק היה לקוח שלה לקראת רכישת טוויטר

מייסדי סיאברה: דן ברהמי, יוסף דאר ועידו שרגא.

סיאברה, שיצרה פתרון מבוסס AI למאבק בדיסאינפורמציה ובפייק ניוז, תמוזג עם טרייל בלייזר מיזוגים – חברה שמבצעת רכישות למטרות מיוחדות (הנפקת SPAC), והחברה המאוחדת, שתיקרא אף היא סיאברה, תונפק בנסדא"ק – כך הודיעו שתי החברות היום (ג'). אחד מחברי הדירקטוריון של סיאברה הוא מייק פומפאו, מזכיר המדינה האמריקני בימי ממשל טראמפ, ואילון מאסק שכר את שירותיה לקראת רכישת טוויטר. כמו כן, היא סייעה בתחילת המלחמה לאיתור נעדרים.

במסגרת עסקת המיזוג, סיאברה מוערכת בשווי של כ-70 מיליון דולר במועד החתימה. עם סגירת העסקה, שצפויה עד סוף הרבעון הראשון של 2025, החברה הממוזגת תפעל כסיאברה וכאמור, צפויה להיסחר בבורסת הנאסד"ק.

העסקה אושרה פה אחד על ידי כל אחד מדירקטוריוני שתי החברות. היא כפופה לאישור בעלי המניות של טרייל בלייזר וסיאברה, וכן לתנאי סגירה מקובלים אחרים.

סיאברה נוסדה ב-2018 על ידי דן ברהמי, מנכ"ל החברה, יוסף דאר, סמנכ"ל המוצר, ועידו שרגא, סמנכ"ל הטכנולוגיות. בין לקוחות החברה – חוץ מאילון מאסק בעת רכישת טוויטר, כאמור – נמנים קונצרן התקשורת הסינגפורי מדיה קורפ, משרד החוץ האמריקני, ועוד ממשלות וארגונים ציבוריים, גופים פיננסיים ומשרדי יחסי ציבור. בחודש ינואר היא גייסה 5.7 מיליון דולר, כהרחבה של סבב A, בהובלת אוור קראוד.

"להחזיר את אמון הציבור בעולם המקוון"

דיסאינפורמציה ופייק ניוז, והנזקים הנגרמים בגללם, נחשבים כיום לאחד האתגרים המורכבים ביותר שאיתם מתמודדת האנושות. אלה פוגעים באמון הציבור, מערערים את הדמוקרטיה, משמשים לבריונות בבתי ספר, להשפעה על דעת הקהל בבחירות ובמלחמות, כמו בזו הנוכחית, ועוד. חלק גדול מהדיסאינפורמציה מופצת באמצעות AI. הכלי של סיאברה בעצמו מבוסס על AI, אלא למטרות טובות: הוא מסוגל לזהות קמפיינים זדוניים ובוטים, ולעצור גורמים עוינים שמחוללים נזקים כבדים ברחבי האינטרנט. בסיאברה אומרים כי "שמנו לנו למשימה להחזיר את אמון הציבור בעולם המקוון".

ברהמי אמר כי "הטכנולוגיה שלנו, שפותחה על ידי יוצאי יחידות מודיעיניות מובחרות בצה"ל, מאפשרת לנו להשתמש באלגוריתמים חכמים וניתוח דאטה מתקדם כדי לאתר ולזהות בוטים המשמשים להפצת שקרים ברשתות החברתיות. סיאברה עובדת עם לקוחות עסקיים וממשלות בכל רחבי העולם, ומסייעת להם לזהות מתקפה בעודה מתרחשת, לקבל את המידע הדרוש כדי למזער ולמנוע נזק, ולהגן על תאגידים ועל אזרחים מהתופעה המתפשטת של דיסאינפורמציה, שנעשית חכמה ומתקדמת יותר".

לדברי פומפאו, "מאמציה של סיאברה מגנים לא רק על המרחב הדיגיטלי שלנו, אלא גם מחזקים את ערכי היסוד של דיון חופשי והוגן. תרומתה היא בעלת ערך רב במאבק נגד גורמים עוינים, שמנסים לפגוע במוסדות הדמוקרטיים שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים