בגלל ה-AI: וול סטריט רשמה את היום הגרוע בתולדותיה מאז 2022

מדד הנאסד"ק מוטה הטכנולוגיה רשם את הירידה הגדולה ביותר ביום אחד מזה קרוב לשנתיים ● המשקיעים חוששים שההשקעות של חברות הביג טק ב-AI יורידו את תזרים המזומנים בעתיד הקרוב ויישאו פרי רק בעתיד הרחוק

יום שבוול סטריט יעדיפו לשכוח.

וול סטריט רשמה אתמול (ד') את היום הגרוע בתולדותיה מאז סוף 2022, לאחר שהתוצאות של שתיים מהחברות הגדולות בעולם הטכנולוגיה – גוגל וטסלה – אכזבו את המשקיעים בהן ואת שוק ההון בכלל. אלה, לפי דברי המומחים, חוששים שחברות הביג טק משקיעות יותר מדי בבינה מלאכותית, ושההשקעות האלה יורידו את יתרות המזומנים שלהן בעתיד הקרוב ויישאו פרי, אם כבר, רק בעתיד הרחוק.

מדד הנאסד"ק, שמוטה חברות טכנולוגיה, הציג אמש ירידה של 3.6% – הירידה החדה ביותר שלו ביום אחד מאז אוקטובר 2022, ומדד S&P 500, שמרכז את 500 החברות הגדולות ביותר בוול סטריט, רשם קיטון של 2.3% – הירידה החדה ביותר שלו ביום אחד מאז דצמבר 2022.

מניית טסלה צללה ב-12%, לאחר שהחברה רשמה צניחה של 45% ברווח הרבעוני שלה. גם המשקיעים באלפבית, החברה האם של גוגל, לא היו שבעי רצון מהתוצאות שלה, בעיקר מפרסום ביוטיוב, והורידו את שער המניה של החברה "רק" ב-5%. זאת, על אף שהיא עקפה את תחזיות האנליסטים. מניית אנבידיה רשמה אתמול צניחה של 6.8%.

יבמ עקפה את תחזיות האנליסטים – והמניה קפצה

חברה שפרסמה אתמול את תוצאותיה, אולם לאחר סגירת שערי וול סטריט ויום המסחר השחור, היא יבמ. המשקיעים בה היו מרוצים מהתוצאות, שעקפו את תחזיות האנליסטים, והביאו לעלייה חדה של 5% בשער המניה של הענק הכחול במסחר מעבר לדלפק.

החברה סיימה הן את הרבעון השני והן את המחצית הראשונה עם עליות קלות בלבד בהכנסות, אולם עם צמיחה יפה ברווח הנקי. כך, ההכנסות הרבעוניות שלה גדלו בכמעט 2% ל-15.77 מיליארד דולר – 150 מיליון יותר מתחזיות האנליסטים, והרווח הנקי למניה Non-GAAP עמד על 2.43 דולר לעומת צפי אנליסטי שהוא יגיע ל-2.2 דולר. הרווח הנקי למניה לפי GAAP עמד על 1.96 דולר והרווח הנקי הכללי לפי חישוב זה עמד על 1.8 מיליארד, לאחר שצמח בכ-16%.

חלוקת ההכנסות מעלה שמכירות התוכנה של הענק הכחול גדלו ב-7.07% ל-6.74 מיליארד דולר, מכירות מוצרי תשתיות המחשוב עלו ב-0.75% ל-3.65 מיליארד ומנגד, אלה שירותי הייעוץ שהחברה מציעה רשמו ירידה של 0.9% בהכנסות ל-5.2 מיליארד דולר, פעילות המימון קטנה ב-8.65% ל-169 מיליון וההכנסות מסעיף "אחרים" צנחו ב-75% ל-38 מיליון.

ארבינד קרישנה, מנכ''ל יבמ.

ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ. צילום: יח"צ

ההוצאות התפעוליות הרבעוניות של יבמ הציגו עלייה של 3.5% ל-6.7 מיליארד דולר והרווח התפעולי גדל ב-7.2% ל-2.22 מיליארד.
המגמות במחצית הראשונה של השנה לא היו שונות: הכנסות החברה גדלו בתקופה זו ב-1.7% ל-30.2 מיליארד דולר, הרווח התפעולי שלה עלה ב-7.7% ל-3.3 מיליארד והרווח הנקי זינק ב-40% ל-3.4 מיליארד.

ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ, סיכם את התוצאות באומרו כי "היה לנו רבעון חזק, שעקף את תחזית ההכנסות שלנו. אנחנו רואים שהלקוחות שלנו מטמיעים יותר ויותר טכנולוגיות שלנו, בעיקר בתחום הבינה המלאכותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים