סאפ מרחיבה את הפיטורים: יעמדו על עד 10,000 עובדים

החברה מגדילה את גל הפיטורים הצפוי בכ-2,000 עובדים, לאחר שבינואר היא הודיעה שיפוטרו 8,000 איש ● לא ברור האם ועד כמה החברה תפטר בישראל ● סאפ סיימה את הרבעון עם תוצאות טובות, שהשביעו את רצון המשקיעים

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ.

סאפ עומדת לפטר בין 9,000 ל-10,000 איש, שהם בין 9% ל-10% מכוח האדם שלה, שעומד כיום על 100 אלף עובדים – כך הודיעה החברה השבוע. מדובר בעלייה מההודעה שלה בחודש ינואר האחרון, אז היא ציינה שמספר המפוטרים יגיע ל-8,000. לא ברור האם ועד כמה החברה תפטר עובדים בישראל.

הפיטורים יבוצעו בגלל ההתמקדות של סאפ בזמן האחרון בקיצוץ בהוצאות. עם זאת, דומיניק אסם, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר בשיחה עם משקיעים לאחר פרסום התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני כי "חשוב לציין שהעלייה במספר המשרות שיושפעו מהמהלך לא אומרת שאנחנו מבטלים את התפקידים הללו, אלא מאפשרת לנו גמישות רבה יותר בכישורים ובמיקומים שלהן". כלומר, ייתכן שמדובר בהעברת משרות, ושסאפ תפטר עובדים במדינות שבהן עלות ההעסקה היא יקרה יותר ותגייס עובדים לאותם תפקידים במדינות שבהן היא זולה יותר. מה שכן, החברה תציע למרבית העובדים שיפוטרו הכשרה בתחום ה-AI, שקרוב לוודאי שתקל עליהם למצוא עבודה אחרת, או שתיתן להם חבילות מניות לרכישה ממונפת (Buy Out).

מסאפ נמסר כי "בינואר שיתפה הנהלת החברה בתוכניותיה לארגון מחדש, שמשפיעות על 8,000 משרות בעולם. בכמה מדינות הוצעו לעובדים חבילות פרישה אטרקטיביות, שעוררו עניין. כתוצאה מכך, אנחנו מאמינים שמספר המשרות שיושפעו מהשינוי יהיה בין 9,000 ל-10,000. עם זאת, סאפ עדיין מצפה לסיים את 2024 עם מספר עובדים דומה, מכיוון שאנחנו משקיעים בתחומים בעלי צמיחה גבוהה ותחומים בעלי השפעה גבוהה על הצלחת עסקים, כמו AI".

"גל גדול של מודרניזציית ענן ב-ERP"

סאפ סיימה את הרבעון השני של השנה עם תוצאות עסקיות טובות, שהשביעו את רצון המשקיעים. אלה הביאו לגידול של שער המניה שלה במסחר שלשום (ג') ב-7% בשיא. ההכנסות של החברה גדלו ברבעון ב-10% ל-8.3 מיליארד יורו, כאשר ההכנסות מתחום הענן זינקו ב-25%. לעומת זאת, הרווח התפעולי שלה הושפע מקיטון של 600 מיליון יורו בהוצאות וירד מ-1.4 מיליארד יורו ל-1.2 מיליארד.

ליז הרברט, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה בפורסטר, אמרה לאחר פרסום התוצאות של סאפ כי עולם ה-ERP "פיגר במעגל החלפת הענן לעומת קטגוריות אחרות בעולם התוכנה, ואנחנו רואים עכשיו גל גדול של מאמצים של ארגונים לבצע מודרניזציית ענן".

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ, ציין עם פרסום התוצאות כי "אנחנו ממשיכים להשקיע במעבר שלנו להיות חברה מובילה בתחום ה-AI לעסקים. בהתחשב בהתקדמות שלנו ובמה שיש לנו בצנרת, אנחנו בטוחים שנשיג צמיחה מואצת בשורה העליונה עד 2027".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואל

    וזו אחת מחברות ההייטק הכי איכותיות.תנאים מעולים לעובדים

  2. טמבליקו

    חשבתם לפטר כמה מנהלים? תחסכו הרבה יותר ככה

  3. אלי ויסברט

    המרכב"ה הישראלית הולכת לפח. הממשלה עוד לא הצליחה להטמיע את הסאפ בכל היחידות שלה וספק אם תהיה תמיכה עתידית במוצר.

אירועים קרובים