AMD סיימה רבעון של עליות, שעקפו את תחזיות האנליסטים

פעילות הבינה המלאכותית הביאה לעלייה של 9% בהכנסות הרבעוניות ולגידול של פי 10 ברווח הנקי של החברה ● ד"ר ליסה סו, המנכ"לית: "אנחנו מתחילים לקצור את פירות ההשקעות ב-AI"

ד"ר ליסה סו מנכ"לית AMD.

AMD היא אחת החברות שיותר נהנות מהצמיחה של תחום הבינה המלאכותית – והתוצאות הכספיות שלה מוכיחות זאת: על פי הדו"חות שהחברה פרסמה אמש (ג'), היא סיימה הן את הרבעון השני של השנה והן את המחצית הראשונה שלה עם עליות בולטות בסעיפים העיקריים, והציגה תחזיות טובות לרבעון השלישי.

במחצית הראשונה של השנה הציגה AMD גידול של 1.2% בהוצאות ל-11.8 מיליארד דולר אל מול עלייה גדולה יותר – של 5.6% – בהכנסות ל-11.3 מיליארד. הרווח התפעולי בתקופה זו הסתכם ב-305 מיליון דולר אל מול הפסד של 165 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, והרווח הנקי עמד על 388 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 112 מיליון.

תוצאות הרבעון השני מראות על מגמות דומות: גם בו העלייה בהוצאות – של 3.5% ל-5.6 מיליארד דולר – הייתה קטנה יותר מזו שנרשמה בהכנסות, שגדלו ב-8.88% ל-5.8 מיליארד. כדאי לשים לב לכך שבעוד שבמחצית הראשונה כולה הוצאות החברה היו גדולות יותר מאשר ההכנסות, ברבעון השני שלה זה התהפך, וההכנסות היו גדולות יותר מאשר ההוצאות. הרווח הנקי גדל רשם גידול של פי 10 ל-265 מיליון דולר והרווח הנקי למניה – של פי שמונה ל-16 סנט.

נתונים נוספים מראים על עלייה של 1.33% בהוצאות הגולמיות הרבעוניות ל-2.7 מיליארד דולר, צמיחה של 1.6% ברווח הגולמי ל-231 מיליון ורווח גולמי שולי שעמד על 52%. ההוצאות התפעוליות פחתו בתקופה זו ב-8% ל-2.7 מיליארד דולר והרווח התפעולי עמד על 269 מיליון לעומת הפסד תפעולי של 20 מיליון ברבעון השני אשתקד.

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD, סיכמה את התוצאות באומרה כי "הצגנו גידול בהכנסות וברווחיות בעיקר הודות לפעילות הדאטה של החברה. פעילות הבינה המלאכותית שלנו המשיכה לצמוח במידה ניכרת, ואנחנו מצויים בעמדה טובה להציג הכנסות טובות בתחום זה במחצית השנייה של השנה. יש עלייה חזקה בביקוש לפתרונות שלנו ואנחנו מתחילים לקצור את פירות ההשקעות שלנו בבינה מלאכותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים