מטא הכתה את התחזיות; הרווח הנקי זינק

החברה הציגה הכנסות ורווחיות שעברו את הצפי האנליסטי ● במטא אומרים שהחזרי ההשקעות שלה ב-AI "ייקחו זמן ארוך יותר", וצוקרברג מוכיח שוב שהוא מוכן להמר על טכנולוגיות שנראות חמות, לפני שהן הופכות ללוהטות

לפי מארק צוקרברג, עד סוף השנה מטא AI יהיה הסייען הפופולרי ביותר מסוגו.

מטא סיימה את הרבעון השני של השנה עם תוצאות טובות מאוד, שלא לומר מצוינות, שעקפו את תחזיות האנליסטים. הדו"חות הכספיים של החברה האם של פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ועוד, שאותם היא פרסמה אמש (ד'), מראים שההכנסות שלה גדלו ב-22.1% ל-39.1 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-73% ל-13.5 מיליארד. המשקיעים היו שבעי רצון מהתוצאות והעלו את שער המניה של החברה עם פתיחת המסחר היום בקרוב ל-10%.

מטא התייחסה בשיחת המשקיעים שלה, שנערכה לאחר פרסום התוצאות, לכך שההשקעות הרבות של החברה בטכנולוגיות של בינה מלאכותית ובתשתיות שמאפשרות אותה עדיין לא נושאות פרי. סמנכ"לית הכספים של החברה, סוזן לי, אמרה כי החזרי ההשקעות הללו "ייקחו זמן ארוך יותר" משהחברה חזתה בתחילה. מארק צוקרברג, המנכ"ל, הראה שגם כאן הוא מהמר במידה מסוימת, כפי שהוא אוהב לעשות מדי פעם – וכפי שאפשרי בחברה שמכניסה ומרוויחה כל כך הרבה. צוקרברג אמר כי "קשה לחזות האם זה יהיה טרנד גם דורות רבים קדימה, אבל כרגע, אני מעדיף להסתכן ולבנות יכולות (בינה מלאכותית – גב"ז) לפני שצריך אותן מאשר לעשות זאת מאוחר מדי". הוא טען שמסייע ה-AI של מטא יהיה הפופולרי ביותר מסוגו עד סוף השנה.

צוקרברג דיבר גם על Llama 4 – הדור הבא של מודל ה-AI של מטא – ואמר שהחברה מתכוננת להתחיל לאמן אותו בקרוב. לדבריו, זה יהיה המודל "המתקדם ביותר" בתעשייה והוא יצריך כמעט פי 10 כוח מחשוב מאשר הגרסה שלפניו – Llama 3.1.

מסתבר שלפחות בארצות הברית יש לא מעט צעירים שמשתמשים בפייסבוק.

מסתבר שלפחות בארצות הברית יש לא מעט צעירים שמשתמשים בפייסבוק. צילום: Shutterstock

מספר המשתמשים היומיים באחת או יותר מפלטפורמות הסושיאל של מטא עומד על 3.27 מיליארד. מעניין לציין שלפחות על פי החברה, מספר המשתמשים הצעירים בפייסבוק בארצות הברית נמצא בעלייה. זאת, בניגוד למה שמקובל לחשוב, שלפיה פייסבוק היא רשת חברתית "של מבוגרים". כמו כן, לפי צוקרברג, מספר המשתמשים החודשי בת'רדס, הרשת החברתית שמצליחה פחות מהציפיות, עומדת לחצות את הרף של 200 מיליון משתמשים בחודש בתחילת החודש דיווחה החברה כי מספר המשתמשים החודשיים בת'רדס עומד על 175 מיליון.

התוצאות הכספיות

כאמור, החברה סיימה את הרבעון עם ביצועים מצוינים: לצד הצמיחה בהכנסות וברווחים, שצוינה למעלה, ההוצאות גדלו במהלכו ב-7.2% ל-24.22 מיליארד דולר; ההוצאות הגולמיות רשמו גידול של 23% ל-7.3 מיליארד; הרווח הגולמי צמח ב-22% ל-31.8 מיליארד; הרווח הגולמי השולי עמד על 81.35%; ההוצאות התפעוליות עלו ב-1.5% ל-17 מיליארד דולר; הרווח התפעולי זינק ב-58.1% ל-14.9 מיליארד; והרווח הנקי למניה האמיר ב-73.2% ועמד על 5.16 דולר.

במהלך המחצית הראשונה של השנה, ההוצאות הכלליות של מטא הציגו עלייה של 6.44% ל-46.9 מיליארד דולר, ההכנסות זינקו ב-24.5% ל-75.5 מיליארד, הרווח התפעולי צמח ב-72.5% ל-28.7 מיליארד וזה הנקי קפץ בכמעט פי שניים – ב-91.4% – ל-25.8 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים