סיסקו מאחדת פעילויות ותפטר 7% מהעובדים שלה

החברה מאחדת שלוש יחידות - של הרישות, האבטחה והקולבורציה - לכדי יחידה אחת, בצעד שבשוק סבורים שהוא "מהלך מצוין" ● אלא שכתוצאה מכך, 6,000 עובדים ילכו הביתה, בגל פיטורים שני השנה

תפטר אלפי עובדים נוספים. סיסקו.

סיסקו הודיעה אמש (ד') על סבב פיטורים שני השנה – של 7% מהעובדים שלה. בסבב הקודם פוטרו 4%. הסיבות לכך הן הטרנספורמציה הדיגיטלית של החברה, ובמסגרתה המעבר שלה לענן, והחלטתה לאחד שלוש יחידות – של הרישות, האבטחה והקולבורציה – לכדי יחידה אחת, שבראשה יעמוד המנהל של שתי האחרונות, ג'יטו פאטל.

האנליסט זאוס קרבלה אמר לאתר Fierce Network כי מדובר ב-"מהלך מצוין", משום שהמבנה המפוצל שבו עבדה סיסקו עד כה גרם לא אחת לקונפליקטים, שמנעו מהיתרונות של כל אחת מהפעילויות לבוא לידי ביטוי. עוד הוא אמר שפאטל הוא האדם הנכון לניהול הפעילות המשותפת.

סיסקו לא מסרה מהו המספר המדויק של העובדים שיפוטרו במהלך הנוכחי, אולם ההערכות הן כי מדובר ב-6,000 עובדים. בסבב הקודם פוטרו 4,000 איש.

צ'אק רובינס, מנכ"ל החברה, כתב בפוסט בבלוג כי "הארגון מחדש הזה יעזור לנו להגביר את החדשנות של המוצרים שלנו, ולהביא את פוטרפוליו המוצרים לשוק בצורה יותר אינטגרטיבית מאשר בעבר". לדבריו, "איחוד עמוק יותר של צוותי המוצר שלנו הוא צעד חשוב לאיחוד ופשטות, ויביא לתוצרים טכנולוגיים חזקים יותר, לטובת הלקוחות והשותפים שלנו".

תוצאות טובות

סיסקו מסרה את הודעת הפיטורים, שלמעשה אישרה דיווח קודם ברויטרס, עם פרסום הדו"חות הכספיים שלה. החברה סיימה הן את שנתה הכספית 2024 והן את הרבעון האחרון שלה עם תוצאות טובות, שהיו גבוהות מהתחזיות – מה שהביא את המשקיעים להעלות את שער המניה שלה במסחר מעבר לדלפק.

במהלך הרבעון, ההוצאות רשמו ירידה זעומה, של 0.67%, לפחות מ-11 מיליארד דולר, ואילו ההכנסות גדלו ב-11.4% ל-15.2 מיליארד. חלוקה לסעיפים מעלה כי מכירות המוצרים גדלו ב-18.2% ל-11.7 מיליארד דולר בעוד שמכירות השירותים פחתו ב-6.1% ל-3.6 מיליארד. הרווח הנקי זינק ב-83% לארבעה מיליארד דולר והרווח למניה האמיר ב-80% לכמעט דולר – 97 סנט.

לעומת הקיטון הזעום ברבעון, ההוצאות השנתיות של החברה רשמו גידול זעום של 0.8% ל-42 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-5.6% ל-57 מיליארד. הרווח הנקי השנתי צמח ב-22.2% ועמד על 12.6 מיליון דולר.

רובינס ציין כי "הייתה לנו שנה כספית טובה מאוד, ובמהלך הרבעון האחרון שלה ראינו עלייה בביקושים למוצרים שלנו, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים