רבעון טוב לוואן: ההכנסות עלו ב-9%, הרווח הנקי זינק ב-20%

החברה סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של קרוב לשני מיליארד שקלים ורווח נקי של 111 מיליון

עדי אייל, מנכ"ל וואן.

וואן הציגה עליות יפות בהכנסות וברווחים, ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה כאחד – כך עולה מהתוצאות הכספיות שהחברה פרסמה היום (ה').

במהלך המחצית הראשונה, ההוצאות עלו ב-8.1% ל-1.8 מיליארד שקלים, וההכנסות גדלו ב-8.6% ונשקו את שני מיליארד השקלים – 1.95 מיליארד, ליתר דיוק. הרווח התפעולי הציג גידול של 15.2% והרווח הנקי – של 19.2% ל-110.9 מיליון שקלים.

תוצאות הרבעון מראות על עליות דומות בהוצאות ובהכנסות – של 9.5% ל-894 מיליון שקלים ושל 9.9% ל-958.6 מיליון, בהתאמה. המקור של עיקר העלייה בהכנסות הוא צמיחה דו ספרתית בפעילות הפתרונות והשירותים הטכנולוגיים. אלה גדלו ב-16% ל-621 מיליון שקלים. באשר לפעילויות האחרות, ההכנסות ממגזר תשתיות המחשוב והתקשורת נותרו ללא שינוי ועמדו על 268 מיליון שקלים, וכך גם מגזר מיקור-חוץ של תהליכים עסקיים ומרכזי תמיכה טכנולוגיים, שהכנסותיו הסתכמו ברבעון ב-84 מיליון שקלים.

באשר לרווחיות, ה-EBITDA (הרווח לפני פחת ומסים) של וואן גדל ברבעון ב-14% ל-104 מיליון שקלים והרווח הנקי עלה ב-20% ל-56 מיליון שקלים.

עוד נתונים מעלים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-10.4% ל-825.8 מיליון שקלים והרווח הגולמי עלה ב-7% ל-143 מיליון. ההוצאות התפעוליות רשמו קיטון זעום, של 0.66%, ועמדו על 68.2 מיליון שקלים, והרווח התפעולי גדל ב-15% ל-75 מיליון, הצמיחה בהיקפי הפעילות של החברה וירידה בשיעור הוצאות התפעול – הוצאות מכירה ושיווק והוצאות הנהלה וכלליות.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני צמח ב-21% ל-85 מיליון שקלים, וההון העצמי של וואן הסתכם בתום הרבעון ב-735 מיליון שקלים. זאת לאחר שמתחילת השנה החברה חילקה לבעלי המניות שלה דיבידנד בסך של 67 מיליון שקלים. כמו כן, יש לה עודף מזומנים נטו בסך של 173 מיליון שקלים.

יש לציין שהתוצאות לא כוללות את השלמת ההחזרים מהמדינה בגין משרתי המילואים, בסך של כ-4.5 מיליון שקלים.

במקביל לפרסום הדו"חות הכריז דירקטוריון וואן על חלוקת דיבידנד בסך של 35 מיליון שקלים, בהתאם למדיניות שלפיה החברה תחלק דיבידנד לבעלי מניותיה בשיעור של 66% מהרווח הנקי הרבעוני.

"הגידול בהכנסות נשען על צמיחה אורגנית בלבד"

עדי אייל, מנכ"ל וואן, אמר כי "אנחנו מסכמים רבעון עם עלייה דו ספרתית בהכנסות, הנשענת על צמיחה אורגנית בלבד, ובמקביל מציגים רבעון נוסף עם תוצאות שיא. בהסתכלות רחבה יותר, מדובר במגמה עקבית ומתמשכת, המתבטאת בכך שבתקופה של כארבע שנים הכפלנו את ההכנסות והרווחים של הקבוצה".

"הסביבה העסקית בישראל הינה מורכבת", ציין, "אבל יש לוואן מאפיינים שתומכים ביכולתה להתמודד בצורה מיטבית עם הנסיבות, ולהמשיך להתפתח. בין היתר, אנחנו חווים האצה בפעילויות השונות בתחום הביטחוני, ולצד זאת ממשיכים להגדיל את פעילותינו בסקטור הציבורי, המהווה חלק משמעותי מהכנסות החברה ומאופיין ביציבות גם בימים אלה".

לדברי אייל, "האיתנות הפיננסית הגבוהה, בשילוב עם הנזילות המשמעותית של הקבוצה, מאפשרות לנו לבחון הזדמנויות עסקיות להרחבה ולהעמקה של תחומי פעילותנו, בדרך של מיזוגים ורכישות, הן בישראל והן בחו"ל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים