רבעון מעורב לאמת מחשוב: עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח הנקי

הכנסות החברה עלו ברבעון השני ב-8% ל-325 מיליון שקלים והרווח הנקי קטן ברבע ל-3.3 מיליון

אנדרס ריכטר, מנכ"ל אמת מחשוב.

אמת מחשוב הציגה ברבעון השני של השנה עלייה בהכנסות לצד ירידות דו ספרתיות ברווחים הנקי והתפעולי – כך עולה מהדו"חות שהחברה פרסמה היום (ב').

על פי הנתונים, ההוצאות הרבעוניות רשמו גידול של 9.8% ל-318.77 מיליון שקלים וההכנסות הציגו עלייה קטנה יותר – של 8.2% – ל-325.8 מיליון. חלוקה לסעיפים מעלה כי הכנסות מגזר תשתיות הענן, המחשוב והסייבר עלו ב-12.2% והסתכמו ב-230.4 מיליון שקלים. עלייה זו נובעת מגידול אורגני בפעילות מול לקוחות חדשים והרחבת פרויקטים בקרב לקוחות קיימים, בעיקר במכירת תשתיות הענן ובפתרונות החברה לתחום הסייבר. הכנסות מגזר התוכנה, יישומי הענן והדיגיטל רשמו ירידה קלה, של פחות מ-1%, והסתכמו ב-95.8 מיליון שקלים. הירידה היא קלה בלבד על אף השפעת המלחמה על ההכנסות בחלק מקווי השירותים במגזר זה.

ה-EBITDA הרבעוני רשם ירידה ניכרת יותר – של יותר מרבע – והסתכם ב-14.2 מיליון שקלים. הרווח הנקי ירד ב-25.1% ל-3.3 מיליון שקלים.

נתונים נוספים מעלים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב -11.1% ל-279.4 מיליון שקלים והרווח הגולמי ירד ב-6.6% ל-46.4 מיליון. הקיטון ברווח הגולמי נובע בעיקר משחיקה בשיעור הרווחיות כתוצאה משינוי בתמהיל ההכנסות, המשך מצב הלחימה ושירות המילואים של צוותי עובדים בחלק מקווי השירותים של החברה. עוד תרמה לו ירידה ברווחיות מגזר התוכנה, יישומי הענן והדיגיטל בקרב חלק מהלקוחות.

ההוצאות התפעוליות של אמת מחשוב גדלו ברבעון ב-1.88% ל-39.3 מיליון שקלים הרווח התפעולי ירד ב-35.5% לשבעה מיליון. הקיטון ברווח התפעולי נובע מהירידה ברווח הגולמי לצד גידול בסך של 700 אלף שקלים בהוצאות המכירה וההנהלה.

נתוני המחצית הראשונה של השנה מראים על עלייה של 5.2% בהוצאות של החברה ל-697.3 מיליון שקלים, עלייה של 4.7% בהכנסות ל-724 מיליון, קיטון של 7.8% ברווח התפעולי ל-26.66 מיליון וירידה של 20.1% ברווח הנקי ל-12.9 מיליון שקלים.

"ממשיכים להתמקד בחיזוק מנועי הצמיחה"

אנדרס ריכטר, מנכ"ל אמת מחשוב, מסר בתגובה לתוצאות כי "ברבעון זה הצגנו עלייה בהכנסות לצד קיטון ברווח. במהלך חודש יוני הודענו על רכישת EAG, שמצטרפת לפעילות האוף שור הקיימת אצלנו. רכישה זו היא חלק מהתוכנית שלנו להרחבת פעילותנו העסקית בעולמות התוכן של פיתוח תוכנה, ומוצרים ושירותים דיגיטליים בארץ ובחו"ל. אנו מאמינים כי לרכישה זו תהיה השפעה חיובית על תוצאות מגזר התוכנה, יישומי הענן והדיגיטל כבר ברבעונים הקרובים".

לדבריו, "אנו ממשיכים להתמקד בחיזוק מנועי הצמיחה של אמת מחשוב, לרבות תחומי התוכנה, הדאטה, הענן והסייבר, ומאמינים כי היכולות הקיימות בחברה והקשרים האסטרטגיים ארוכי הטווח שלנו עם הלקוחות, העסקיים והממשלתיים, ממצבים אותה עם יכולת טובה למימוש אסטרטגיית הצמיחה ברבעונים ובשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים