למה אינטל שכרה ייעוץ חיצוני ממורגן סטנלי?

החברה מתכוננת למקרה שבו משקיעים פעילים ידרשו ממנה פיצויים בגין הביצועים הכספיים הלא טובים שלה, ואיבוד יכולתה להתמודד היטב בתחרות עם אנבידיה בשוק ה-AI

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר.

אינטל שכרה שירותים של יועצים חיצוניים, כולל ממורגן סטנלי, כדי להתכונן למקרה שבו משקיעים פעילים בה ידרשו ממנה פיצויים בגין הביצועים הכספיים הבעייתיים שלה, וככלל בגין ביצועיה הלא טובים – במיוחד איבוד היכולת להתמודד היטב, לפחות נכון לעכשיו, עם אנבידיה בשוק הבינה המלאכותית. בדרך כלל, מדובר בחברות השקעות הון גדולות, שמנסות להגדיר לחברות שבהן הן משקיעות מה לשנות – ובמקרים קיצוניים אף דורשות שינויים בהנהלה הבכירה.

הדיווחים על המהלך הזה מגיעים על רקע הקשיים שחווה אינטל בשנים האחרונות, כולל ירידה של מעל 50% בערך המניות שלה בשנה האחרונה, צמצום ההכנסות שלה משוק השירותים לטובת גידול של המתחרה העיקרית, AMD, וה-"זמזום" המטריד של קוואלקום עם מעבדי ה-Snapdragon X, שאומצו בחיבה רבה על ידי מיקרוסופט.

וכמובן, גולת הכותרת, שאינטל לא כל כך שמחה עליה: תהליך הפיטורים המסיבי, שאמור להתחיל בימים אלה, לאחר כמה שבועות שבהם אפשרה החברה למי שרצה בכך לפרוש עם פיצויים גדולים במיוחד. תהליך זה אמור, בסופו של דבר, להביא לקיצוץ של כמעט 15% ממצבת העובדים של החברה, שהם מעל 15 אלף איש, באתרים שלה ברחבי העולם.

יש להזכיר שהמהלכים שהובילו בסופו של דבר למינוי המנכ"ל הנוכחי, פט גלסינגר, החלו כשקבוצה גדולה של בעלי מניות פעילים דחפו את החברה למצוא מקורות הכנסה חדשים, כדי לכפר על הירידה במכירות המעבדים ועל איבוד נתח השוק מול המתחרה, AMD. המינוי הוביל לאסטרטגיה העיקרית של החברה כיום – להפוך ליצרנית שבבים מובילה, המתחרה ישירות ב-TSMC בייצור עבור חברות שאין להן מפעלי ייצור שבבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים