OpenAI נערכת לסבב גיוס לפי שווי של 100 מיליארד דולר

החברה נמצאת במגעים ליציאה לסבב, שת'רייב קפיטל אמורה להוביל אותו עם גיוס של מיליארד דולר, ומיקרוסופט, שכבר השקיעה הרבה ב-OpenAI, צפויה להשתתף בו

בדרך לסבב גיוס שהוא אפילו ענק משסברו. OpenAI.

שוק ה-GenAI ממשיך לרתוח, ולפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, אחת החברות הבולטות בו – OpenAI, ממציאת ה-ChatGPT – עורכת בימים אלה מגעים לקראת ביצוע סבב גיוס נוסף, על פי שווי שוק של 100 מיליארד דולר.

הסבב אמור להיות מובל על ידי ת'רייב קפיטל, והיא צפויה להשקיע במסגרתו מיליארד דולר. חברה נוספת שעתידה להשתתף בו היא מיקרוסופט, שכבר השקיעה 13 מיליארד דולר ב-OpenAI – בכסף ובתשתיות ענן.

דיווח של בלומברג מצטט מזכר פנימי של OpenAI, שבו מאשרת סמנכ"לית הכספים של החברה, שרה פרייאר, את דבר קיום המגעים. אם הם יישאו פרי, ואם הסבב יבוצע לפי שווי של 100 מיליארד דולר, מדובר בנתון גבוה ברבע מזה שהחברה מסרה בהצעה למכרז שאותה היא הגישה בפברואר האחרון – שם הוא עמד על 80 מיליארד. שנה לפני כן הגיע השווי שלה ל-29 מיליארד דולר.

למה ישמש הכסף?

על פי הוול סטריט ג'ורנל, ההכנסות השנתיות של החברה עומדות על כ-3.4 מיליארד דולר (OpenAI היא לא חברה ציבורית ולכן לא מחויבת לפרסם דו"חות כספיים). עם זאת, לפי ההערכות, ההפסד השנתי שלה יגיע בשנה הנוכחית לחמישה מיליארד דולר, והיא כבר הוציאה מתחילתה 8.5 מיליארד על המודלים שלה ועל האימון שלהם. לכן, נראה ש-OpenAI זקוקה לכסף.

מה היא תעשה אתו? על פי המזכר של פרייאר, חלק מהכסף יוקדש לקנייה של כוח מחשוב נוסף. כמו כן, על פי הערכות, נראה שהחברה תשקיע חלק ממנו בפיתוח ובאימון נוספים של המודל החדש שלה, שעדיין אין לו שם רשמי, אבל כשמדברים עליו בשוק בדרך כלל קוראים לו GPT-5 (המודל העדכני ביותר שהחברה כבר הוציאה לשוק הוא GPT-4o).

רויטרס דיווחה בחודש יולי על עוד טכנולוגיה ש-OpenAI מפתחת – Strawberry (תות). מטרתה היא קבלת יכולות היקש טובות יותר של מודלי השפה הגדולים (LLMs) של החברה – מה שעשוי להקל על משימות כגון מחקר אונליין ופתרון של בעיות מתמטיות מורכבות.

החדשות על הסבב המתרקם מגיעות לאחר שבאחרונה השיקה OpenAI פרוטוטייפ של מנוע החיפוש שלה, SearchGPT. בחברה אמרו כי המנוע נותן "תשובות מהירות ועדכניות, עם מקורות ברורים ורלוונטיים". לדבריה, הכלי, שנבחן כעת על ידי קבוצה קטנה של משתמשים, יוטמע, בסופו של דבר, ב-ChatGPT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים