אנבידיה היכתה את התחזיות; מדוע המשקיעים לא מרוצים?

החברה הציגה ברבעון זינוק של 122% בהכנסות וקפיצה של 174% ברווח הנקי ● למרות זאת, שער המניה שלה ירד במסחר מעבר לדלפק ב-10% ● הסיבה: התחלה של האטה בעליות, שעלולה להמשיך ברבעון הנוכחי

ים של הכנסות. אנבידיה.

בדרך כלל, כשחברה בורסאית מפרסמת תוצאות עסקיות מצוינות ועוקפת את תחזיות האנליסטים, המשקיעים שבעי רצון ומגיבים בהעלאת שער המניה שלה. זה לא מה שקרה עם אנבידיה אמש (ד'): החברה הציגה רבעון של עליות תלולות בהכנסות וברווחים ומכירות שיא, ובכל זאת, שער המניה שלה צנח במסחר מעבר לדלפק ב-10%. מאז התמתנו הירידות, ובמסחר שלפני פתיחת שערי נאסד"ק היום יורד שער המניה שלה בכ-4%.

הסיבה לירידות היא התחזית לקצב הצמיחה של מכירות החברה בעתיד. ההכנסות הרבעוניות שלה אמנם זינקו ב-122.4% ל-30 מיליארד דולר, אולם האנליסטים מבחינים בכך שקצב העלייה שלהן הולך ונהיה איטי יותר – וזה מה שהמשקיעים לא מרוצים ממנו והביא אותם להוריד בחדות את שער המניה. "אם אתה מעלה את הציפיות לגובה כזו (כמו הציפיות מהתוצאות של אנבידיה – גב"ז), אתה חייב להמשיך לצמוח בקצבים מדהימים", אמר ל-BBC סימון פרנץ', ראש תחום המחקר בפאמור ליברום.

זינוק של יותר מ-150% בעסקי הדאטה סנטרים

אנבידיה היא אחת המרוויחות הגדולות, אם לא הגדולה ביותר, מה-"התפוצצות" של ה-AI וה-GenAI. בשל כך, המניה שלה זינקה בשנה האחרונה ב-150%. ברבעון המדווח היא הציגה תוצאות טובות בכל הסעיפים המשמעותיים: ההוצאות שלה רשמו עלייה הרבה יותר קטנה מזו שהציגו ההכנסות – הן זינקו ב-70% ל-11.4 מיליארד דולר לעומת, כאמור, צמיחה של 122%. מכירות עסקי הדאטה סנטרים של החברה, שכוללים את מעבדי ה-AI, האמירו ברבעון ב-154% ל-26.3 מיליארד דולר, והן מהוות 88% מכלל ההכנסות שלה. כמו כן, הן הרווח הנקי והן הרווח למניה זינקו ב-168% – ל-16.6 מיליארד דולר ול-67 סנט, בהתאמה.

נתונים נוספים מעלים שההוצאות הגולמיות של אנבידיה זינקו ב-84.6% ל-7.5 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-127.6% ל-22.6 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 75.1%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 147.7% ל-3.9 מיליארד דולר והרווח צמח ב-174.2% ל-18.6 מיליארד.

במהלך המחצית הראשונה של השנה, ההוצאות רשמו צמיחה של 64.7% ל-20.5 מיליארד דולר, ההכנסות זינקו ב-171% ל-56.1 מיליארד, הרווח התפעולי האמיר ב-297.8% ל-35.6 מיליארד וזה הנקי – ב-286.8% ל-31.8 מיליארד.

מעבדי ה-Blackwell עומדים להתחיל לצבור תאוצה

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הגענו להכנסות שיא, כאשר שוק הדאטה סנטרים נמצא בתנופה מלאה לקראת חידוש מערך המחשוב למחשוב עתיר ביצועים ולבינה מלאכותית יוצרת. לכל אורך ורוחב האקו-סיסטם, אנחנו עוזרים למפתחי המודלים עבור שירותי אינטרנט צרכני – וכעת גם לארגונים. הבינה המלאכותית היוצרת תחולל מהפכה בכל תעשיה".

בשוק מצפים לדור הבא של מעבדי ה-AI של אנבידיה – ה-Blackwell. סמנכ"לית הכספים של החברה, קולט קרס, מעריכה כי עוד ברבעון הרביעי של השנה, מעבדים אלה יניבו לה הכנסות של "כמה מיליארדי דולרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים