אנבידיה בצרות: איבדה שווי של 280 מיליארד דולר ביום אחד

מניית החברה צנחה, בגלל החשש מקצב צמיחת ההכנסות בעתיד וההזמנה לשימוע במשרד המשפטים האמריקני ● עם זאת, היא עדיין החברה בעלת שווי השוק השלישי בגודלו בעולם

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.

אנבידיה, שלא מזמן הייתה, לזמן קצר, החברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם, חוותה ביום ג' את יום המסחר הגרוע ביותר בתולדות המניה שלה, עם נפילה של 10% בשערה. המשמעות היא שביום אחד, החברה איבדה שווי שוק של 280 מיליארד דולר והמנכ"ל, ג'נסן הואנג, שהוא האדם הפרטי בעל המניות הרבות ביותר באנבידיה, איבד 10 מיליארד דולר. לשם השוואה, 280 מיליארד דולר הוא סכום שגדול מהשווי של שלוש חברות ענק אמריקניות – מק'דונלדס, שברון ופפסי – גם יחד.

אתמול התמתנה הירידה בשער המניה של חברת הענק והיא קטנה ב-1.66%. במסחר שלפני פתיחת שערי וול סטריט היום הצבע הירוק חוזר למניית החברה והיא רושמת עלייה קלה, של כ-0.6%. למרות הירידה, השווי של מניית אנבידיה עדיין כפול מזה שהוא היה לפני שנה.

הירידה במניית אנבידיה סחפה את השוק למטה והביאה לקיטון של כ-3.3% במדד הנאסד"ק בין סגירת המסחר ביום ו' לסגירתו ביום ג' (ביום ב' לא התקיים מסחר עקב יום העבודה, שנחוג בארצות הברית).

מהן הסיבות לירידה?

יש שתי סיבות לירידה: האחת היא התחזיות של האנליסטים, שלפיהן צפויה האטה בקצב הצמיחה בהכנסות של אנבידיה. יש לציין שהחברה פרסמה עם סגירת המסחר ביום ד' בשבוע שעבר את התוצאות הכספיות שלה, שהיו מצוינות: היא הכתה ברבעון השני את הצפי בוול סטריט והציגה זינוק של 122% בהכנסות וקפיצה של 174% ברווח הנקי. הירידה הגדולה בשער המניה החלה כבר אז – כאמור, עקב החשש מהעתיד.

סיבה נוספת היא ההזמנה של אנבידיה לשימוע במשרד המשפטים האמריקני, עקב חשש כי היא מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים של ארצות הברית. החקירה מתנהלת מזה כמה חודשים, שבמהלכם פנו אנשי משרד המשפטים בוושינגטון לחברות אחרות כדי לאסוף מידע, כולל שאלונים מחייבים. החשד הוא שאנבידיה מקשה על משתמשים במוצריה לעבור להשתמש במוצרים של ספקיות אחרות, וגם "קונסת", בצורה כזו או אחרת, לקוחות שלא משתמשים במוצרי הבינה המלאכותית שלה באופן בלעדי. הרגולטורים בוחנים בנוסף האם אנבידיה מעניקה הנחות מיוחדות ללקוחות שמשתמשים בטכנולוגיה שלה באופן בלעדי, או קונים ממנה מערכות שלמות. כמו כן, בימים אלה חוקר המשרד את הרכישה של החברה הישראלית Run:AI, אבל זו חקירה שמתנהלת בכל רכישה שמבצעת חברה בסדר גודל של אנבידיה.

יצוין כי אנבידיה הכחישה שהיא הוזמנה לשימוע, ודובר מטעמה מסר כי "משרד המשפטים האמריקני מנהל חקירה נגדנו, אבל לא הוזמנו לשימוע. בכל מקרה, נשמח להשיב לכל שאלה שהרגולטרים יעלו על העסקים שלנו". משרד המשפטים של ארצות הברית סירב להגיב על כך.

נכון לכתיבת שורות אלה, למרות הירידות, אנבידיה היא עדיין החברה בעלת שווי השוק השלישי בגודלו: זה עומד על 2.61 טריליון דולר, אחרי אפל עם 3.36 טריליון דולר ומיקרוסופט עם שווי של 3.04 טריליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים