הדו"חות של אורקל: עלייה בהכנסות, זינוק ברווח הנקי

הכנסות החברה רשמו גידול רבעוני של 7% והרווח הנקי זינק ב-21% ● המשקיעים שבעי רצון מכך ומשיתוף הפעולה החדש של אורקל עם AWS, והעלו את שער המניה שלה עם פתיחת המסחר היום (ג') בשיעור ניכר

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל.

אורקל פרסמה אמש (ב') את הדו"חות הכספיים שלה, שמראים שהיא סיימה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית עם תוצאות טובות מאוד. המשקיעים מרוצים מכך, כמו גם מההכרזה של אורקל על שיתוף הפעולה עם AWS, ועם פתיחת המסחר היום בוול סטריט עולה שער המניה של החברה ב-13%.

הדו"חות פורסמו במהלך Oracle CloudWorld – הכנס השנתי של החברה, שנערך בלאס וגאס בהשתתפות נציגי לקוחות ושותפים, מפתחים ומנהלים מרחבי העולם. באירוע מוצגות טכנולוגיות חדשות, מפת הדרכים של אורקל לפיתוחים עתידיים וסיפורי הצלחה של לקוחות המשתמשים בפתרונות הענן של אורקל. ההכרזה המרכזית בכנס הייתה, כאמור, על השותפות החדשה בין אורקל ו-AWS, שבמסגרתה תהיה ללקוחות חברת הענן של אמזון גישה לטכנולוגיות הדאטה בייס המצוינות של אורקל, כמו Oracle Autonomous Datebase ו-Oracle Exdata Database Services. הדבר צפוי להקל על הליכי ההטמעה והפריסה של עומסי העבודה הארגוניים בענן, תוך שיפור הזריזות, הגמישות והאבטחה. במקביל, לקוחות אורקל יוכלו להשתמש בתשתיות הענן של AWS.

ולתוצאות הכספיות

אורקל הציגה ברבעון גידול של 1.75% בהוצאות ל-9.3 מיליארד דולר ועלייה גדולה בהרבה – של 7% – בהכנסות ל-13.3. מתוך סכום כללי זה, פעילות הענן גדלה ב-6.88% ל-11.4 מיליארד דולר – והיא מהווה כ-85% מההכנסות של אורקל, בעוד שמכירות החומרה פחתו ב-8% ל-655 מיליון דולר ומכירות התוכנה – ב-9% ל-1.3 מיליארד. הרווח הנקי זינק ב-21% לקרוב מאוד לשלושה מיליארד דולר – 2.93 מיליארד, ליתר דיוק, והרווח הנקי למניה צמח ב-17.1% ל-1.03 דולר.

נתונים נוספים מעלים שההוצאות הגולמיות גדלו ב-8.2% ל-3.9 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-6.4% ל-9.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד ברבעון על 70.65%. ההוצאות התפעוליות רשמו ירידה של 2.5% ל-6.4 מיליארד דולר וכמו הרווח הנקי, גם זה התפעולי זינק ב-21% – לארבעה מיליארד.

לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, אמר כי "אנחנו רואים ביקוש עצום מצד לקוחות שמעוניינים להשתמש במספר שירותי ענן. כדי לתת מענה לצורך הזה ולהעניק ללקוחות את הבחירה והגמישות שלהן הם זקוקים, אמזון ואורקל חוברות יחד ומעניקות גישה דרך AWS לטכנולוגיות ולבסיס הנתונים שלנו. כשהענן של אורקל מוטמע בתוך הדאטה סנטר של AWS, אנחנו מעניקים ללקוחות את הביצועים האפשריים הטובים ביותר". הוא כינה את השותפות בין שתי החברות "אבן דרך משמעותית מאוד בעידן ריבוי העננים", ואמר ש-"בקרוב לקוחות יוכלו להשתמש בטכנולוגיית הנתונים העדכנית ביותר של אורקל מכל ענן שירצו".

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, ציינה כי "שירותי הענן שלנו נעשו למקור ההכנסה והצמיחה הגדול ביותר של החברה. ה-RPO – ההכנסות העתידיות מחוזים קיימים – זינק ב-53% מהשנה שעברה לשיא של 99 מיליארד דולר. הדבר יגדיל את צמיחת ההכנסות לאורך שנת הכספים הנוכחית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים