וויז בוחנת אפשרות למכור מניות לפי שווי של 20 מיליארד דולר

אם המהלך יצא לפועל, ענקית הסייבר הישראלית צפויה להכניס ממנו בין חצי מיליארד ל-700 מיליון דולר – כך לפי דיווח בבלומברג ● מדובר במכירה לבעלי מניות קיימים

מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט וינון קוסטיקה.

ענקית הסייבר הישראלית וויז, שלפני חודשים אחדים דחתה הצעת רכישה מפתה שהגישה לה גוגל, בוחנת בימים אלה אפשרות למכירת מניות שלה, לפי שווי שוק של בין 15 ל-20 מיליארד דולר – כך לפי דיווח שפורסם אמש (ג') בבלומברג.

לפי הדיווח של בלומברג, שצוטט אמנם בהרחבה בתקשורת העולמית אך לא קיבל אישור מכל גורם אחר, אם וויז תחליט ללכת על המהלך, היא תאפשר לבעלי המניות הקיימים לרכוש מניות של החברה בסכום כולל של בין חצי מיליארד ל-700 מיליון דולר.

מדובר במהלך מעניין מצד וויז, שבחודש יולי האחרון דחתה הצעת רכישה מטעם גוגל בשווי גבוה יותר – של 23 מיליארד דולר. במייל ששלח אז מנכ"ל החברה, אסף רפפורט, לעובדים הוא ציין כי דחיית ההצעה נובעת מרצון של וויז לצאת להנפקה. אלא שכאן מדובר ברכישת חלקים בה על ידי בעלי מניות קיימים, ולא בהנפקת מניות לציבור בבורסה. עם זאת, ייתכן שזה יהיה הצעד הבא של הנהלת החברה.

הדיווח של בלומברג מצטט מקורות יודעי דבר. עם זאת, המהלך עלול שלא לצאת לפועל, בסופו של דבר.

וויז פיתחה תוכנה לאבטחת ענן. היא הוקמה במרץ 2020 על ידי מקימי אדאלום, שנמכרה למיקרוסופט – אסף רפפורט, עמי לוטבאק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק – ובתוך תשעה חודשים בלבד הפכה ליוניקורן. מאז שווי השוק של החברה זינק, ואם המהלך הנוכחי יצא לפועל הוא יבוצע, כאמור, על פי שווי של בין 15 ל-20 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים