שינוי מהותי ב-OpenAI: הופכת לחברה למטרות רווח

מפתחת ה-ChatGPT לא תהיה יותר חברה ללא כוונות רווח, והמנכ"ל והמייסד, סם אלטמן, צפוי לקבל מניות בה ● השינויים עתידים להשפיע רבות על שוק ה-AI, שכן השווי של החברה שתיווצר אמור לעמוד על 150 מיליארד דולר

בדרך להיות חברה עם כוונות רווח. OpenAI.

"כוכבת" הבינה המלאכותית היוצרת OpenAI עוברת בימים אלה שינוי מהותי: היא הופכת מלהיות חברה ללא כוונות רווח לחברה עסקית, ורווחית – כך לפי דיווח ברויטרס.

החברה של סם אלטמן, שבמקור נוסדה על מנת לקדם את המחקר בתחום הבינה המלאכותית, ושבין מייסדיה היה אילון מאסק, נוהלה עד כה על ידי ארגון שלא למטרות רווח, ובימים אלה הופכת לחברה שרווח יהיה אחת ממטרותיה. במסגרת השינויים, אלטמן, המשמש כמנכ"ל החברה, יקבל בפעם הראשונה מניות שלה.

דובר OpenAI אמר בעקבות הידיעה על השינויים המתוכננים ש-"אנחנו נשארים ממוקדים כדי להבטיח שהבינה המלאכותית תיטיב עם האנושות כולה, ואנחנו עובדים עם מועצת המנהלים שלנו על מנת לוודא שנצליח במשימה שלנו. במקביל לפעילות הרווחית שלנו, החלק של פעילותנו ללא מטרות רווח ימשיך להתקיים ויישאר גורם מרכזי בחברה".

גורמים המעורים במגעים לעסקה הנרקמת מעריכים שההחלטה תתקבל בברכה על ידי משקיעים פוטנציאליים, ואלה ישקיעו יותר, או בסכום גבוה יותר ממה שהתכוונו להשקיע, בסטארט-אפים שנתמכים עלי ידי OpenAI. בכל מקרה, לשינויים, שעדיין לא ברור מתי יסתיימו, תהיה משמעות רבה בשוק הבינה המלאכותית, שכן החברה הרווחית שאמורה לקום תהיה בעלת שווי שוק של כ-150 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים