ירידה בקצב עליית גיוסי ההון בהיי-טק הישראלי

הנתון עלה ב-40% ברבעון השלישי ל-2.43 מיליארד דולר, לעומת זינוק של 48% ברבעון השני - כך לפי נתונים של IVC ולאומיטק ● בנטרול העסקאות הגדולות, מדובר בעלייה של 5% בלבד ● הסייבר ירד מ-62% ל-14% מהגיוסים

עלייה בגיוסים - אבל לא באותו הקצב.

סכום גיוסי ההון בהיי-טק הישראלי ממשיך לעלות, אם כי קצב הגידול נמצא בירידה – כך לפי נתונים ראשוניים מהדו"ח הרבעוני של IVC ולאומיטק, שפורסמו היום (ב'). כך, בעוד שברבעון השני זינק הנתון ב-48%, ברבעון השלישי הוא עלה ב-40% ל-2.43 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 17% בסכום הגיוסים לעומת הרבעון הקודם. גם במספר סבבי הגיוס חלה ירידה של 17%, והוא עמד ברבעון השלישי על 99 סבבים.

בנטרול העסקאות הגדולות, של מעל 100 מיליון דולר, ההשקעות ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.33 מיליארד – עלייה של 5% לעומת הרבעון הקודם. ברבעון השלישי היו שני גיוסים גדולים: זה של סייף סופר אינטליג'נס, שגייסה מיליארד דולר – 41% מסך הגיוסים ברבעון, וזה של מג'נטה מדיקל, שגייסה 105 מיליון.

מעניין לציין שבניגוד לדומיננטיות של תחום הסייבר ברבעון הקודם, עם 62% מסך ההון שגויס, ברבעון השלישי היקף העסקאות בתחום זה הסתכם ב-14% בלבד מסך כלל הגיוסים. לא ברור האם מדובר בירידה חד פעמית או שמא זאת מגמה חדשה.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה, היקף גיוסי ההון עמד על 7.22 מיליארד דולר – גידול של כ- 32% לעומת הנתון בתקופה המקבילה אשתקד.

"מעולם לא ראינו תנאים כה מאתגרים לחדשנות ולהשקעות"

מיה אייזן-צפריר, מנכ"לית לאומיטק, אמרה כי "ההיי-טק הישראלי, שממשיך לפעול בצל המלחמה, מפגין חוסן ואף שומר על מגמת צמיחה מעודדת בהשוואה ל-2023. אנחנו שמחים על כך שיש עלייה עקבית בגיוסי ההון בעסקאות הקטנות והבינוניות, רבעון אחר רבעון, מתחילת השנה. בימים מורכבים אלה, לקראת ציון יום השנה ל-7 באוקטובר, אנחנו מבינים עד כמה ביצועי ההיי-טק הישראלי אינם טריוויאליים, ומגלמים את הנחישות והגמישות שמאפיינות את היזמים הישראליים".

לדברי בן קליין, מנכ"ל IVC, "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההיי-טק הישראלי כבר מעל 25 שנה, ומעולם לא ראינו תנאים כה מאתגרים לחדשנות ולהשקעות. אל מול חוסר הוודאות, משמח להיווכח שהמשקיעים הזרים כמעט שלא שינו את היקף החשיפה שלהם, ופעילותם נשארה בטווח שנצפה בשנים 2018–2019. המשקיעים הזרים ממשיכים להפנות משאבים לחברות ישראליות ומסייעים לקטר ההיי-טק למשוך את המשק כולו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים