סיסקו מכרה את אחזקותיה ברובריק

נכון לסוף הרבעון השני, היא החזיקה ב-183,081 מניות של החברה, בשווי כולל של פחות משישה מיליון דולר ● אנליסטים הביעו תמיהה סביב הצעד והמשמעות שלו לגבי הפעילות של סיסקו בעולם הגנת הסייבר

סיסקו כבר לא אוחזת במניות שלה. רובריק

בצעד תמוה משהו, סיסקו מכרה את האחזקות שהיו לה ברובריק. אנליסטים העלו שאלות סביב הצעד והמשמעות שלו מבחינת הכיוון העתידי של סיסקו בעולם הגנת הסייבר.

רובריק, ספקית פתרונות אבטחה וגיבוי, הונפקה והפכה לחברה ציבורית באפריל השנה. נכון לסוף הרבעון השני, 30 ביוני, סיסקו החזיקה ב-183,081 מניות שלה, בשווי כולל של פחות משישה מיליון דולר. היא מכרה אותן במועד לא ידוע, במהלך הרבעון השלישי, שהסתיים ב-30 בספטמבר.

ההשקעה שעתה נמכרה נבעה מהשקעתה של סיסקו ב-Datos IO, שרובריק קנתה ב-2018. סקוט הרן, סמנכ"ל הכספים של סיסקו, משמש דירקטור ברובריק מאז 2021.

רובריק לא הגיבה לדיווח ומסיסקו נמסר כי "השותפות בין שתי החברות נותרה בלא שינוי".

בחודש אוגוסט מסרו רובריק וסיסקו על שותפות ואינטגרציה חדשה ביניהן, שלדברי שתי החברות "תסייע לארגונים להגן על הנתונים שלהם מפני מתקפות סייבר". כך, רובריק הצטרפה לתוכנית SolutionsPlus של סיסקו. כל המוצרים של רובריק, כולל ההיצע שלה לניהול מצב אבטחת המידע (DSPM), נמצאים כעת במחירון הגלובלי של סיסקו, והמשווקים והמפיצים של סיסקו יכולים להציע את פתרונות שתי החברות יחד – לטובת הגנה בענן, מניעת כופרות והבטחה של המשכיות עסקית.

זינוק של 20% במניה מיד לאחר ההנפקה

רובריק הונפקה בבורסה בניו יורק ב-25 באפריל ומחיר המניה שלה זינק מיד ב-20%. היא נסחרת השבוע לפי שווי שנע סביב 6.3 מיליארד דולר. מיקרוסופט נמנית על המשקיעים הבולטים בחברה. הנפקת רובריק הייתה הראשונה השנה של חברת תוכנה בארצות הברית. היא התעכבה, בין השאר בשל חקירה של משרד המשפטים האמריקני בנוגע לאיש מכירות לשעבר של החברה, שחשוד שנטל לעצמו כספים שקשורים לחוזים שנחתמו בינה לבין הממשל האמריקני.

יש לציין שרובריק יושבת בפאלו אלטו שבקליפורניה וגייסה 1.18 מיליארד דולר מ-83 משקיעים. אלה כוללים, לצד מיקרוסופט, את ג'ון צ'יימברס, היו"ר והמנכ"ל לשעבר של סיסקו, לייטספיד – שהיא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה (23.9%), וכן את גריילוק פרטנרס, ביין קפיטל פרטנרס וקוסלה ונצ'רס.

באוגוסט אשתקד רכשה רובריק את הסטארט-אפ הישראלי למינאר תמורת כרבע מיליארד דולר. בעקבות הרכישה, החברה הישראלית משמשת כמרכז המו"פ החדש שרובריק הקימה בתל אביב. המערכת של למינאר, שפועלת בעננים הציבוריים הגדולים, מגינה על מידע ארגוני רגיש ומונעת דליפה או גניבה שלו, עם נראות על מיקומם ןמצבם של הנתונים.

רובריק הוקמה ב-2014 וייצרה הכנסות שנתיות של 600 מיליון דולר, לצד הפסד נקי של 354 מיליון. היא משרתת כיום 6,100 לקוחות – גידול נאה לעומת 5,000 בשנה שעברה. לצד חשש המשקיעים מההפסדים, לזכותה נזקפת העובדה שהיא בנתה מערך נהלים לטיפול בהיבטי בינה מלאכותית יוצרת – מהראשונות שעשו זאת ודיווחו על כך.

החברה פועלת להגנה על המידע הארגוני החיוני לטובת זמינות ושחזור שלו, לאחר מתקפות. היא מציעה לארגונים את תוכנת הגיבוי שלה – פלטפורמה מבוססת תוכנה כשירות (SaaS). כך היא מספקת יכולת להתאוששות מהירה בהיקף גדול ובזמן קצר, עם חזרה לנקודה שבה המידע הארגוני היה תקין ונקי. יכולת זאת מספקת מענה גם להתאוששות מאסונות אחרים ולמעבר בין אתרים.

רובריק מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן, שהמנכ"ל שלה הוא תומר פרי. אנשי אינוקום הטמיעו את מוצריה בעשרות ארגונים בארץ, כולל בנק גדול.

המתחרות העיקריות של רובריק הן Dell-EMC, קומוולט, שרכשה את חברת הגנת הסייבר אפראניקס, יבמ וקוהסיטי, שקנתה את עסקי הגנת המידע של וריטאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים