ההשקעה בענפי ה-ICT בישראל צנחה ביותר מ-50%

מדובר בירידה מהרבעון השני אשתקד לרבעון המקביל השנה - כך לפי נתוני הלמ"ס ● לעומת הרבעון שלפניו, זוהי ירידה של 16.5% ● פרסום אחר של הלשכה מראה על עלייה במספר המשרות הפנויות בהיי-טק

ירידה דרמטית.

ההשקעה בענפי ה-ICT בישראל צנחה ברבעון השני של השנה ב-51.3%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד – כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אל מול הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, מדובר בירידה של 16.5%. בלמ"ס לא מסבירים מדוע חלה הירידה החדה הזו.

הדאטה אודות ההשקעה בענפי ה-ICT כלולה בנתונים על החשבונות הלאומיים שאותם הלמ"ס פרסמה. עולה מהם כי התמ"ג עלה ברבעון השני ב-0.3% ואילו התמ"ג העסקי ירד ב-2.3%. ההוצאה לצריכה ציבורית עלתה ב-5.3% ולצריכה פרטית – ב-11.8%. ההשקעות בנכסים קבועים – הסעיף שההשקעות בענפי ה-ICT הן חלק ממנו – רשמו עלייה של 3.8%.

נתונים אחרים שפרסמה הלשכה מראים עלייה במספר המשרות הפנויות בהיי-טק. אמנם, הממוצע החודשי, בין יולי לספטמבר, של מספר המשרות הפנויות של מהנדסים (מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול מכונות וכדומה) לא עלה ולא ירד לעומת הממוצע החודשי בין יוני לאוגוסט, ועמד על 9,254 משרות, אך בביקוש למפתחי תוכנה נרשמה עלייה של 3% ל-5,941 משרות, ובביקוש להנדסאים וטכנאים חל גידול של 4% ל-3,563 משרות. ככלל, מספר המשרות הפנויות במשק כמעט שלא השתנה, ועמד על 135,470.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים