אפל: עליות בהכנסות וברווחיות, מכירות ה-iPhone ירדו
החברה הציגה עליות חד ספרתיות בסעיפים העיקריים לצד ירידה במכירות מכשיר הדגל שלה - במידה רבה עקב דשדוש בשוק הסיני

אפל פרסמה בסוף השבוע את תוצאות הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2025, שבמהלכו היא רשמה עליות הן בהכנסות והן ברווח הנקי. עם זאת, מכירות מכשירי ה-iPhone רשמו ירידה, ובחברה מודאגים גם מההתפתחויות בעולם הבינה המלאכותית ומהמכירות בסין.
ההוצאות של אפל רשמו ברבעון עלייה של 2.2% ל-81.5 מיליארד דולר, ואילו ההכנסות גדלו ב-4% ל-124.3 מיליארד. מתוך סכום כללי זה, ההכנסות ממכירת מוצרים עלו ב-1.6% ל-98 מיליארד דולר וההכנסות ממכירת שירותים גדלו בכמעט 14% ל-26.3 מיליארד דולר. מכירות האייפונים הציגו ירידה של כמעט 1% ל-69.1 מיליארד דולר. לעומת זאת, מכירות ה-Mac וה-iPad רשמו גידול של 15% בכל אחד מהמכשירים – לתשעה ולשמונה מיליארד דולר, בהתאמה.
אם מסתכלים ברמה האזורית והמדינתית, אזור סין (או The Greater China Region, כפי שמכנים אותו בחברה) היה היחיד שבו מכירות ה-iPhone ירדו משנה לשנה. לעומת זאת, נתח השוק במדינה זו של חברות מקומיות כמו ויוו ו-וואווי – גדל. מנכ"ל אפל, טים קוק, תלה זאת בשיחת המשקיעים בעובדה ש-Apple Intelligence, שירות הבינה המלאכותית של החברה, לא זמין בסין – בגלל הרגולציה המקומית. לראייה, אמר, במדינות שבהן השירות זמין נרשמו עליות במכירות מכשירי ה-iPhone. יצוין כי מכירות ה-iPhone 16 מאז השקתו גבוהות יותר מאלה שרשם הדור הקודם, iPhone 15, בתקופה המקבילה אשתקד.
בכמה גדלו הרווחים?
הרווח הנקי של אפל גדל ברבעון המדווח ב-7.1% ל-36.3 מיליארד דולר והרווח למניה עלה ב-10% ל-2.4 דולר. הרווח התפעולי הציג גידול של 5.5% ל-42.8 מיליארד דולר והרווח הגולמי רשם עלייה של 6.2% ל-58.3 מיליארד.
קוק אמר כי "הצגנו את הרבעון הטוב ביותר שלנו, ובמהלכו הצגנו את המוצרים הטובים ביותר שלנו אי פעם. אנחנו מספקים ללקוחות אפשרויות חדשות עם Apple Intelligence, שמהווה סטנדרט חדש בבינה מלאכותית".
תגובות
(0)