פול בוניו, מנכ"ל בנק ההשקעות לרג'לייר פיננס: "למשקיעים הצרפתיים יש תיאבון להשקעות בישראל"

"בישראל מגוון רחב של הזדמנויות ואנשים בעלי יכולות רבות ודבקות במטרה, שהוכיחו שהם מסוגלים לבצע פרויקטים בהצלחה", אמר בוניו בכנס בנושא יצירת שיתופי פעולה בין חברות ישראליות וצרפתיות ● ג'אן דייויד פוג'יל, COO ב-IPERCAST הצרפתית: "השאיפה היא למצוא חברות ישראליות העוסקות בווידאו ובמיחשוב ענן, הנמצאות אחרי שלב הסיד"

"אנחנו מסייעים לחברות ישראליות הממוקדות בחדשנות, אם כי פחות ממוקדים בסטארט אפים ויותר בחברות בוגרות הקרובות לאיזון תפעולי או לרווחיות", כך אמר פול בוניו, מנכ"ל בנק ההשקעות לרג'לייר פיננס הצרפתי המתמחה במיזוגים ורכישות, בכנס שערכה היום (ג') שגרירות צרפת בנושא יצירת שיתופי פעולה בין חברות ישראליות וצרפתיות ובהשקעות של משקיעים צרפתיים בחברות מקומיות.

לדבריו, "משקיעים צרפתיים פרטיים נרתעים מסיכונים, ולא אוהבים להשקיע בחברות בשלבים מוקדמים. יש אמנם משקיעים שאינם נרתעים מסיכונים, אבל הם מעטים. קרנות ההון הפרטי (פרייבט אקוויטי) בצרפת מתמקדות יותר בחברות בצמיחה. למשקיעי הפרייבט אקוויטי בצרפת יש כסף פנוי להשקעה, והם לא ממוקדים רק בתחומי המדינה. הם מחפשים השקעות מעבר לים, ויש להם עניין רב בהשקעות בחברות ישראליות".

בוניו הוסיף, כי "הם אוהבים את העובדה שיש בישראל מגוון רחב של הזדמנויות ואנשים בעלי יכולות רבות ודבקות במטרה. אלו אנשים פרגמטיים ובעלי הבנה עמוקה של השווקים. חשוב מכך: יזמים ישראלים הוכיחו שהם מסוגלים לבצע פרויקטים בהצלחה".

ג'אן דייויד פוג'יל, COO ב-IPERCAST. צילום יח"צ: ולנטין בוראט"בחודש האחרון דנו עם משקיעים צרפתיים בנוגע להשקעות בישראל", ציין בוניו. "גילינו התעניינות רבה בהשקעות במגוון רחב של תחומים, כולל בתחום התחבורה, המכשור הרפואי, הקלינטק, האנרגיה, האינטרנט, התקשורת ועוד".

שיתוף הפעולה הישראלי-צרפתי, על פי בוניו, צפוי לשרת את שני הצדדים."לדעתי, גיוס כספים ממשקיעים בצרפת יכול להועיל רבות לחברות ישראליות. משקיעים צרפתיים מספקים להם דריסת רגל חשובה מאוד באירופה, ויסייעו להם רבות בפתיחת דלתות בשוק האירופי בתחום שותפויות והסכמי מכירות", אמר בוניו. הוא סיכם, כי "יש הזדמנויות רבות לגייס כסף בצרפת. זה לא תמיד קל, בגלל מגבלות שפה ומגבלות אחרות, אבל יש תיאבון של משקיעים צרפתיים להשקעות בישראל, ויש כאן פוטנציאל רב לשני הצדדים".

ג'אן דייויד פוג'יל, COO ב-IPERCAST הצרפתית, העוסקת במיחשוב ענן בווידאו, אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים, כי "יש לנו חברות בנות בצרפת, איטליה, אנגליה, גרמניה ובוסניה-הרצגובינה. אנחנו מחפשים חברות ישראליות ליצירת שיתופי פעולה בעיקר בפיתוח, אבל גם במכירות ובהפצה. בנוסף, אנחנו מעוניינים להשקיע בחברות אלו. אנחנו נקדם אותן באירופה, בעוד הן יוכלו להתמקד בארה"ב ואסיה. השאיפה היא למצוא חברות ישראליות העוסקות בווידאו ובמיחשוב ענן, הנמצאות אחרי שלב הסיד. כלומר, בשלב שבו קרנות הון סיכון כבר השקיעו בהן, והן כבר מתחילות למכור בעולם".

דניס גרנג'ר, מייסד אתר האינטרנט Petientsworld. צילום יח"צ: ולנטין בוראטדניס גרנג'ר, מייסד אתר האינטרנט Petientsworld העוסק בקישור בין חולים לרופאים והחלפת מידע רפואי בין משתמשים, אמר כי "אנחנו מחפשים חברות ישראליות למטרת שותפויות טכנולוגיות בתחום פיתוח אפליקציות ניידות, מנועי חיפוש וכו'. דיברנו כבר עם הרבה חברות ישראליות, בהן אינפוג'ין (InfoGin) – עמה נשתף פעולה בפיתוח אתר אינטרנט שיעבוד על גבי מכשירים ניידים, ואידאומובייל – עמה נבצע פרויקט להקלטת נתונים מהחולים, כך שהחולה יכול לקבל את כל המידע על המכשיר הנייד שלו ולאחסן אותו באתר".

גרנג'ר הוסיף, כי "נפגשנו עם כמה חברות נוספות ועם סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, שמפתחים יישומים המאפשרים לקבל הסברים על עצמים, לרבות תרופות, על ידי הצבת המכשיר הנייד מול העצם המבוקש. מטרתנו היא למצוא שותפויות טכנולוגיות עם חברות העוסקות בטכנולוגיה לשיפור את הנראות, ולהגדלת מספר החברים ברשת שלנו והשירותים באתר".

ג'אן מארי ג'ואפרי, מייסד ומנכ"ל MANTANO. צילום יח"צ: ולנטין בוראטאטיין קולון, מנכ"ל Pointgreen, אמר כי "אנחנו מחפשים חברות ישראליות לצורך שותפויות במסגרתן נוכל לפתח פתרונות בתחומים מסוימים בניהול אנרגיה וחשמל. מדובר בחברות היי-טק העוסקות בפיתוח ארונות חשמל חכמים (Smart Grid), וחברות טכנולוגיה נוספות. כמו כן, אנחנו מעוניינים בשיתופי פעולה עם משלבי מערכות (סיסטם אינטגרטורים) ישראלים. כבר דיברנו עם חברות משני הסוגים, יש לנו כבר קשרים טובים ואנחנו בדרך לשתף פעולה. הצורך שלנו הוא בחברות המאפשרות לפתח מערכות לשימוש יעיל יותר באנרגיה ללא פסולת".

ג'אן מארי ג'ואפרי, מייסד ומנכ"ל MANTANO, המספקת תוכנות לקריאת ספרים אלקטרוניים, אמר כי "אנחנו מחפשים בישראל שותפים לצורך שילוב התוכנה שלנו בפתרונות ורטיקליים, דוגמת חנויות ספרים המעוניינות למכור ספרים אלקטרונים באמצעות היישום שלנו. כמו כן, אנחנו מחפשים חברות שמפתחות מערכות ניהול מידע, וחברות המפתחות מערכות לניהול תוכן. לצד אלו, אנחנו מעוניינים במיזמים משותפים עם חברות ישראליות ולמצוא יחד מימון".

אטיין קולון, מנכ"ל חברת Pointgreen. צילום יח"צ: ולנטין בוראטג'ואפרי הוסיף, כי "שיתוף הפעולה שאנחנו מעוניינים בו הוא בעיקר בתחום המכירות. כלומר, עם חברות בעלות יכולות משלימות לאלו שלנו, כך שאנחנו נפתח עבורן דלתות באירופה והן יפתחו עבורנו דלתות במדינות אחרות, ובראשן ארה"ב. ברור לנו שעם חברות ישראליות נוכל לפתח מערכות חזקות, בעיקר הודות ליכולות המשלימות שיש לנו לאלו של החברות הישראליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים