חברי אנונימוס קוראים להאפיל היום את האינטרנט במחאה על הצעת חוק בארה"ב

הקבוצה מתנגדת להצעת החוק, לפיה ספקיות אינטרנט וחברות שפועלות אונליין יוכלו לשתף עם הממשל ועם גורמים נוספים מידע על משתמשים בעילה של "אבטחה מקוונת" - וליהנות מהגנה חוקית מפני תביעות על פגיעה בפרטיות ● במסגרת המחאה, קוראים באנונימוס לבעלי האתרים להחליף את דף הבית הרגיל שלהם ולפרט במקומו את הסיבות לכך

חברי קבוצת אנונימוס (Anonymous) להאפיל היום (ב') את רשת האינטרנט. זאת במחאה על הצעת החוק השנויה במחלוקת לשיתוף של מודיעין מקוון, CISPA (ר"ת Cyber Intelligence Sharing and Protection Act), שתוגש השבוע לאישור בית הנבחרים בארצות הברית.

כדי לממש את ההאפלה קוראים באנונימוס לבעלי האתרים להחליף את דף הבית הרגיל שלהם בדף שבו מוסברות הסיבות למחאה, וכן לקרוא גם לחבריהם לפעול באופן דומה. המהלך מזכיר את המחאה מה-18 בינואר 2012, כאשר כ-7,000 אתרי אינטרנט גדולים, ובהם ויקיפדיה (Wikipedia) וגוגל (Google), מחו כנגד הצעת חוק כנגד פיראטיות באינטרנט (SOPA). המחאה ההיא נחלה הצלחה והצעת החוק נגנזה, מה שלא מבטיח כמובן כי גם הפעם תנחל המחאה הצלחה דומה.

הצעת החוק הנוכחית תאפשר לספקיות אינטרנט וחברות הפועלות אונליין לשתף עם הממשל ועם גורמים נוספים מידע על משתמשים בעילה של "אבטחה מקוונת" – וליהנות מהגנה חוקית מפני תביעות על פגיעה בפרטיות, שעלולים המשתמשים להגיש בגין השיתוף.

"הנוסח של הצעת החוק כה רחב עד שהספקיות של שירותי התקשורת יוכלו לשתף את ההודעות ששלחתם בדואר האלקטרוני או ב-SMS, וספקיות של שירותי אחסון בענן יוכלו לשתף את הקבצים שהעליתם", על פי תשובות לשאלות נפוצות שפורסמו באתר של ארגון Electronic Frontier Foundation, אחד המתנגדים הבולטים להצעת החוק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל שארקי

    הם נכנסים לאן שהם רוצים ואחרי זה כשראו כי טוב הם מבקשים לאשר זאת גם במסגרת החוק ,הדרישה של אנונימוס לגיטימית וחשובה מאין כמוה.

אירועים קרובים