מיקרוסופט: הסרנו מהאינטרנט רשת של תוכנות רובוטיות שתקפו 2 מיליון מחשבים

מאחורי רשת התוכנות, המכונה Citadel Botnet וגנבה למעלה מ-500 מיליון דולרים מחשבונות בנק ברחבי העולם, עומדת אחת מהכנופיות הגדולות בעולם שעוסקת בפשיעה מקוונת ● מרבית המחשבים הנגועים היו בארצות הברית, באירופה ובהונג קונג ● "אנו מאמינים שהצלחנו להסיר את רוב הרשתות האלה, וכעת אנו בודקים כמה מביניהן עדיין פעילות", נמסר מהחברה

ה-FBI מחלק מיליונים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

רשת של תוכנות רובוטיות, שתקפו יותר מ-2 מיליון מחשבים ברחבי העולם וגנבו למעלה מ-500 מיליוני דולרים מחשבונות בנק, הוסרו במסגרת פשיטה שהובילה מיקרוסופט (Microsoft) בתחילת החודש – כך פרסמה ענקית התוכנה. מאחורי התוכנות עומדת אחת מהכנופיות הגדולות בעולם שעוסקות בפשיעה מקוונת.

"בהערכה שמרנית, 'חילצנו' לפחות שני מיליון מחשבי PC", אמר ריצ'רד דומיניק בוסקוביץ', סגן ליועץ המשפטי הראשי ביחידה כנגד פשיעה דיגיטלית של מיקרוסופט. לדבריו, מרבית המחשבים הנגועים היו בארצות הברית, באירופה ובהונג קונג.

במסגרת המבצע שנערך ב-5 ביוני, מיקרוסופט, ביחד עם ה-FBI ורשויות אכיפה של יותר מ-80 מדינות, הסירו מהאינטרנט 1,400 רשתות, שהרכיבו רשת של תוכנות רובוטיות המכונה Citadel Botnet. "אנו מאמינים שהצלחנו להסיר את רוב הרשתות האלה, וכעת אנו בודקים כמה מביניהן עדיין פעילות", אמר בוסקוביץ'.

הרשת תקפה, בין היתר, מחשבים של ארגונים גדולים ברחבי העולם – ובכלל זה בנקים ידועים דוגמת בנק אוף אמריקה, קרדיט סוויס ו-HSBC. על פי מיקרוסופט, המפעילים של רשת Citadel Botnet שילבו את התוכנות הרובוטיות בגרסאות פיראטיות של מערכות חלונות (Windows) שהפיצו.

ב-FBI ציינו כי כעת מתנהל מצוד, בשיתוף עם רשויות אכיפה באירופה, אחר המפעילים של הרשת של התוכנות הרובוטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים